Булевард "Мария Луиза" да стане пешеходен, а парк и зала за концерти ще променят облика на Централната жп гара в столицата. Идеята е трафикът да се изнесе по бъдещия пробив на бул. "Данаил Николаев" от Сточна гара до Централна гара, обясни главният архитект на София Здравко Здравков а представянето на бюджета на столицата за 2020 г. В тази зона ще бъде вторичния градски център, а проекта на архитектурно студио "А и А архитекти" ще се реализира на три етапа, припомни още арх. Здравков. Тепърва там ще се прави подробен устройствен план.
Първо ще се изгражда зоната около Централна гара до Лъвов мост, а след това да се продължи до пл. "Св. Неделя".
"Пространството около Централна жп гара е на 15 минути пеша от "Св. Неделя". Чисто географски във времето бул. "Сливница" и жп гарата са се превърнали в градски бариери, които чрез правилни градоустройствени намеси, бихме могли да ги преодолеем и да променим отношението изобщо към тази част на града", каза още главният архитект на столицата.
През януари се очаква да дойдат и експерти от студиото на световноизвестния италиански архитект Масимилиано Фуксас спечели конкурса за нова визия на пл. “Св. Неделя”.
Важна задача ще бъде и въвеждането на концептуалния проект за социализацията на Централна минерална баня. В Столична библиотека пък предстои сериозен ремонт, ще се работи и по проектите за линейните паркове по старите жп линии.
Планира се и да се направи и асансьор на ул. "Будапеща", за да може хората с увреждания и майктие с колички да имат достъп между бул. "Дондуков" и ул. "Московска".
Ще се работи усилено и по премахването на гаражни клетки, огради и други незаконни постройки в кварталите. Очаква се собственикът на "Захарна фабрика" да внесе идеен проект за укрепването й, така ще се запазят поне части от нея, припомни арх. Здравков. Обясни, че в бъдеще този район ще бъде много привлекателен за инвеститорите, заради локацията си.
На бившия собственик бяха наложени рекордни санкции - една от 50 000 лева, както и още две по 100 000, които той обжалва. В крайна сметка актовете бяха платени, но досега така и не се предприеха мерки за укрепване и възстановяване на знаковата сграда, която вече е почти напълно разрушена.