Малките автобуси, които пловдивчани иронично наричат "щъркели", няма да се движат по 8 линии в града от догодина. Това предвиждат новите условия в конкурса, който подготвя общината. Договорът изтича през април 2020-а за линиите 4, 12, 22, 24, 27, 93, 10 и 20. Шест от тях се обслужват сега от "Хеброс бус", а останалите две - от "Автотранс" и "Пълдин бус".
"В новия конкурс ще има изискване такива автобуси повече да няма", заяви пред "24 часа" зам.-кметът по транспорта Тодор Чонов. Другите изисквания ще са за големи рейсове от най-висок екологичен клас, оборудвани с климатици и платформи за инвалиди.
"Това е много добре. Хората не искат "щъркели". Затова през януари вкарвам 20 нови автобуса със 105 места. Трябва да се подобрява услугата", коментира шефът на "Автобусни превози" Петко Ангелов.
Той и колегите му от "Хеброс бус" Веселин Дошков и Димитър Чолаков от "Автотранс" се срещнаха с Тодор Чонов. Пред него отново поставиха въпроса за компесация от 500 000 лева, обещана им през септември от предишния кмет. Тогава тримата превозвачи поискаха 1 млн. лева допълнително, за да покрият загубите си, но получиха половината от сумата.
Пловдивската община е пуснала писма до министрите на финансите и на транспорта. От тях иска становище може ли да разпредели между изрядните превозвачи парите, събрани от наложени санкции. По груби сметки те са за над 300 000 лева.