"Имаме над 10 000 жалби от граждани, над 23 000 души са минали през приемната, обадили са се по телефона", каза пред БНТ националният омбудсман Диана Ковачева. Тя обясни, че пътува из страната и се опитва да бъде близо до хората.
Ковачева каза, че в петък е изпратила препоръка до министъра на регионалното развитие с настояване в кратки срокове да станат решенията за алтернативно водно осигуряване и също така гражданите да бъдат ежедневно информирани за мерките, които се вземат.
Още през месец октомври тя е сезирала КЕВР и Министерството на околната среда и водите. Тя е напомнила на министъра, че в цялата страна има проблем с лошото качество на водата. По нейно мнение е необходима промяна в Наредба №4, защото в момента няма процедура, ако от чешмата ви потече кмръсна вода, да се площа по-ниска цена.
"Цената на водата трябва да бъде социално поносима, но в същото време качеството й трябва да бъде добро", каза Диана Ковачева.
Липсата на ефективност на ВиК дружествата и надвишаването на лимитите са сред причините за кризата в Перник, каза омбудсманът.