Американците са похарчили рекордните 7,4 млрд. долара онлайн през Черния петък, отчита компанията за пазарни анализи Адоби аналитикс (Adobe Analytics), цитирана от световните агенции, предава БТА.
Това е исторически рекорд за покупките, направени в САЩ на този ден през интернет платформи, отбелязва ДПА.
Петъкът след Деня на благодарността традиционно дава началото на периода на празничните покупки и е белязан от големи намаления в търговската мрежа. Той е следван през последните години от бум на продажбите през интернет в понеделника след празничния уикенд - т. нар. Кибер понеделник.
Обемът на онлайн търговията в петъчния ден, 29 ноември, е с едва 500 млн. долара под разходите за пазаруване в мрежата на Кибер понеделника миналата година.
Интернет продажбите през Черния петък са скочили с 20 процента спрямо 2018 година.
За изготвяне на статистиката Адоби отчита трансакциите, направени в 80 от 100-те водещи онлайн магазина в САЩ.
Сред най-купуваните стоки са били миникуклите ЛОЛ Изненада (LOL Surprise), тематични артикули с героите от филма "Замръзналото кралство 2", играта ФИФА 20 (FIFA 20) и игровите конзоли Нинтендо (Nintendo).
Анализаторите прогнозират, че рекордът ще бъде надминат утре, на Кибер понеделника, когато потребителите ще похарчат 9,4 млрд. долара.
Националната федерация на търговците на дребно в САЩ очаква 69 милиона потребители да се възползват от разпродажбите в интернет утре.
Тълпите, които традиционно изпълват търговските центрове на Черния петък, намаляват, тъй като все повече хора предпочитат да издирват изгодни покупки през смартфоните или компютрите си. Продажбите във физическите магазини в петък са намалели с 6,2 процента, сочат първоначални данни на ШопърТрак (ShopperTrak).
Онлайн продажбите в Деня на благодарността са достигнали рекордните 4,4 млрд. долара, което е повишение с 20% спрямо миналата година. Близо половината от тези покупки са направени през мобилни устройства.