„Тол контролът има всички правомощия като контролен орган на пътя. Може да осъществява спиране на пътно превозно средство и проверка. Първо се проверява талонът на автомобила. След като се установи нарушение, тогава могат да се поискат документите на водача с цел съставяне на акт за установяване на нарушение. Ако водачът откаже в някоя от стъпките да си даде документите, ние сме в координация с КАТ, съответно докладваме”, обясни проф. Олег Асенов, член на управителния съвет на АПИ, пред Нова телевизия.
Тол такси за 6050 км пътища ще плащат камионите у нас. От София до Бургас тзи над 12 тона, коит обаче са с по-висока екологична категория като Евро 4, таксата ще бъде 70 лв., а за по-ниска категория - 86 лв. За камионите от 3,5 до 12 тона, отново с категория Евро 4, таксите ще бъдат около 14 лв. до Бургас и 16 ;в. до Варна, обяви още той,
„Проверката на бензиностанции в Европа е основна практика. На големите паркинги в Европа върви човек с компютър или таблет и проверява. Ние се опитваме полека да приучваме и нашите контролни органи да извършват и тази практика. Тъй като след 1 март това ще е един от основните ни механизми. С автоматичното правоприлагане ще имаме вече заснети нарушения на пътя. Ще можем да ги установяваме и връчваме актовете на паркинги”, обясни той.
„С повишения контрол това лято вече сме с 10 млн. лв. над приходите от миналата година. Отчетохме общо 365 млн. лв. Събраните суми от транзитен трафик на леки и тежки автомобили това лято пък са повече от 15 млн. лв.”, разкри Асенов.
104 от монтираните камери на тол системата са на магистрали и първокласни пътища.
„Все още нарушителите са голям процент. Те са около 10%, за нас и в европейски план е голям процент. Ние все още държим границата от 10%, което води до събираемост на компенсаторни такси, която е изключително висока. Те преминават вече 7 млн. лв. Това са такси, събрани от тол контрола, през пос терминалите, които са в колите. Ще достигнем повече от 30 млн. повече приход отколкото миналата година, в резултат на по-доброто правоприлагане и електронния характер на системата”, смята професорът.