12-те представления на Античния театър от OPERA OPEN са привлекли 22 000 зрители, а ръстът на приходите е с 60% повече спрямо м.г. Това оповести директорът на пловдивската опера доц. Нина Найденова. Според нея в Пловдив вече се наблюдава оперен туризъм. 30% от публиката е чуждестранна. Групи от Испания, Швейцария, Гърция и Франция са идвали специално, за да гледат спектаклите.
"Успяхме да накараме младите да напуснат клубовете и да тръгнат на опера", допълни Найденова. Тя посочи, че за първи път са сменили гледната точка, като зрителите са били поставени на сцената, а артистите - на каменните редове на Античния театър. С този иновативен спектакъл "Огънят/Празникът" стартира фестивалът. И за самите изпълнители е необяснимо как камерната барокова постановка "Орфей и Евридика" е събрала над 7000 зрители в три поредни представления. Неин режисьор е италианецът Стефано Пода, който превърна древната сцена в река, огън и пясък.
Звездни имена, сред които тенорът Хосе Кура в ролята на Отело и солистите на Московския академичен театър Ксения Шевцова и Димитрий Соболевски в "Лебедово езеро" накараха публиката да изпадне в екстаз. Найденова си поставя за цел догодина да събере 30 000 зрители на OPERA OPEN. "Тези големи артисти нямаше да дойдат, ако не бяха проучили и видели какво сме правили в предишни години", отбеляза директорката, която е сочена за един от най-големите оперни режисьори у нас.
Сега на 28-и тя открива новия сезон с последната творба на Верди "Фалстаф" - едно от най-сложните произведения, което не всеки театър може да постави. Ролята на Фалстаф е поверена на Кирил Манолов, за когото световноизвестният диригент Рикардо Мути казва, че българинът е най-подходящ за нея. Другата голяма звезда Мариана Пенчева, ще се превъплъти в Мисис Куикли. Тя и Манолов са солисти от европейска величина, имат над 30 премиери с тази опера, но никога не са се засичали на един спектакъл. "Пловдив ги привлече", отбеляза Найденова. По думите й това е ансамблова постановка, висш пилотаж в класическото изкуство. За такова заглавие мечтаел всеки режисьор и артист.
"Каня всички кандидат-кметове на премиерата. Но да ги видя в залата, а не само да изпращат кошници с цветя", каза Найденова. Тя е притеснена от липсата на дати за Античния театър в следващото лято. Туроператорите отсега искали да знаят кога са представленията. Стоял отворен и въпросът с финансирането на OPERA OPEN през 2020 г. Към това се прибавя и липсата на сграда за пловдивската опера, която ползва сцена под наем в дома на културата.