Жив човек не може да се забележи през делничните дни в туристическите центрове на Пловдив. Служителите в тях скучаят и ровят в интернет, установи репортерска проверка. В двата обекта в Стария град не могат да се видят посетители. В центъра на ул. "Д-р Стоян Чомаков" 1 е мъртвило в средата на седмицата.
"Днес специално няма хора, но в почивните дни не е така", твърдят двете служителки. По думите им туристите влизали и питали за всичко, свързано с престоя им в Пловдив. Във витрините са изложени прословутите шалчета от откриването на "Пловдив 2019". Бройката се продава по 5 лева. Има и тениски, които се предлагат срещу 15 лв.
"Насочваме ги къде да отидат и какво да видят. За януари имаме малък ръст", казват служителките. Засичаме случайно писателя Милен Русков да се разхожда по калдъръма на Стария град. "По нищо не личи, че Пловдив е европейска столица на културата", откровен е авторът на романа "Възвишение". И на него му направило впечатление отсъствието на посетители. "Пловдив не е нито летен, нито зимен курорт. Би трябвало потокът да е целогодишен", разсъждава талантливият творец. Но се надява, че в следващите месеци няма да е така.
Мнозина от туристите разчитали на информация от интернет. Оттам набелязвали маршрутите, които ще обходят при престоя си в града. В годишната програма на общината за 2019-а е посочен очакван ръст на посещенията от 10%. Засега сбъдването на прогнозите за 2 млн. туристи изглежда твърде оптимистично.