В бюджет 2019 няма увеличение на компенсациите за превозвачите
Доставчици на горива за пловдивския градски транспорт си търсят парите чрез съдебни изпълнители. Това потвърдиха превозвачи и допълниха, че ситуацията е много тежка. Автобусите ще спрат да обслужват пътниците във втория град на България, казват собственици на транспортни фирми. "Не можем да плащаме заплати на шофьори и кондуктори, както и текущи разходи за ремонт на рейсовете", допълват те.
Според Петко Ангелов от "Автобусни превози" всеки месец фирмите трупат по 100 000 лева загуби. Имали по 2-3 неплатени вноски към лизинговите компании за новозакупените автобуси. Пловдив е от малкото градове, където градският транспорт е напълно обновен, а рейсовете са с най-висок екологичен клас. За всеки от тях собствениците на фирми са броили по 100-150 хил. евро. "Ако ситуацията продължи, сме изправени пред фалит", притеснени са превозвачите. Димитър Чолаков от "Автотранс 2000" потвърди, че положението е критично.
По думите му горивата са поскъпнали, а направените инвестиции в покупка на нови автобуси се оказали непосилни. По изчисления на превозвачите пловдивската община трябва да увеличи компенсациите им с 3,6 млн. лева годишно. В новия проектобюджет за т.г., който ще се гледа на 30 януари, обаче няма такова завишение. В него фигурира досегашната цифра от близо 6 млн. лева. В нея влизат и картите, които градската управа закупува за своите служители. Тези пари обаче не можели да покрият разходите. Цената на билетчето си остава 1 лев.
Финансов колапс е надвиснал във всяка от превозваческите фирми - "Автотранс 2000", "Автобусни превози", "Меритранс 2017", "Хеброс бу", КЗТ "Златанови" и "Алмабус". В тях работят 1200 души - шофьори, кондуктори, персонал. "От месеци работим на загуба, а минималната работна заплата се вдигна и това утежнява положението", изтъкват транспортните шефове. Преди Нова година провели среща с ръководството на общината и оттам обещали да коригират компенсациите.