Едва след направата му бутат Бетанния мост, вдигат три пасарелки над жп линиите
45 млн. лева ще струва съоръжението под гарата в Пловдив, обяви генералният директор на НКЖИ Красимир Папукчийски. Той увери, че финансирането е осигурено, а срокът за изпълнение е 2020 - 2022 г. Община Пловдив е трябвало да участва с 15 млн. лева с изграждане на подходите, но ангажиментът й е отпаднал.
Съоръжението, което ще свърже северната с южната част на града, ще е дълго 800 метра, а самият тунел - 100 метра.
Едва след пълното му завършване ще се пристъпи към събаряне на Бетонния мост. Оставането му в сегашния вид е невъзможно. "През 2008 г. НКЖИ направи конкурс за централна гара. Запазването на Бетонния мост можеше да стане при положение, че се повдигне с 40 см. Още тогава експертите бяха на мнение, че това е невъзможно. Сега изискванията са още по-категорични - мостът трябва да се вдигне с 1,60 м, което е изключено", допълни инж. Димитър Балчев от проектанския екип. Той съобщи, че в района на гарата ще има три пасарелки с асансьори. Съществуващият въздушен мост до локомотивното депо се подменя с нов. На две места пък се изграждат други две пасарелки - в района на Сточна гара и в близост до Коматевския възел. Съществуващият пешеходен подлез на гарата се запазва.
Граждани поискаха от кмета Иван Тотев да заяви "с ясен и силен български глад ще има ли отчуждителни процедури покрай пробива под гарата".
"Не, по този проект няма да има такова нещо", отговори градоначалникът. Белчев обаче обясни, че 4 имота от южната страна на гарата ще бъдат отчуждени. Те били с площ от 270 до 300 кв. метра. "Те обаче може и да не се одържавят, ако подходите на съоръжението се направят на съществуващите улици", допълни той. И уточни, че първоначално се е предвиждало 20 частни имота да бъдат отчуждени.
Шефът на НКЖИ обясни, че ще се търси технология прокопаването да бъде подземно, за да не се нарушава транспортната схема на града. Попукчийски отговори, че на този етап повдигането на жп прелезите по бул. "Копривщица" е само на проект, тъй като няма осигурено финансиране.