Жителите на Ситово и Лилково са в паника заради активизирало се от дъждовете свлачище на разклона за двете села. Преди дни огромни камъни са се стоварили на шосето. По случайност няма пострадали, тъй като по това време не е имало коли.
"С работника към кметството успяхме да разчистим трасето. Веднага подадох сигнал на 112 и в областно пътно управление в Пловдив, тъй като скали от по няколко тона продължават да висят. Ако паднат, ще смажат автомобили, рейсове и хората в тях", заяви наместникът на Ситово Димитър Насков. За обезопасяване на участъка обаче все още не са взети никакви мерки. А републиканското шосе Пловдив-Ситово-Лилково е натоварено през лятото. Четири пъти седмично минава автобус, през уикендите пътуват много виладжии.
Не само свлачището тревожи местните, но и дълбоките ями по пътя за Лилково.
"Плащаме винетки за трасе, което не се поддържа от години. Освен че е разбито, е и тясно. Десетки са вече катастрофите при опита на шофьорите да избегнат дупките", твърдят жителите на селото.
От Агенция "Пътна инфраструктура" заявиха, че за трайното обезопасяване на скатовете по шосето Пловдив-Лилково е необходимо да се изготви проект, да се осигури финансиране и да се възложи обществена поръчка.
"Трасето преминава през тежък планински терен. Липсата на достатъчен габарит и трайна настилка, както и невъзможността за отводняване водят до образуване на коловози и свличане на пътна маса в дерето на река Първенецка", обясниха от агенцията. Фирмата, която поддържа отсечката, попълва дупките с трошен камък, почиства падналите камъни и наносите от кал. В края на май-началото на юни са били отстранени най-големите деформации на настилката.
"Заради недостатъчния финансов ресурс през годините са извършвани само текущи дейности за осигуряване на безопасността на движението. Необходим е обаче ремонт за около 2, 5 млн. лева", уточниха от агенцията. Парите все още не са осигурени. Очакванията са, че след въвеждането на толсистемата ще има повече средства за републиканските пътища.