118 чисто нови автобуса тръгват от утре в Пловдив
Пълен комфорт на пътниците обещаха четирима превозвачи в Пловдив, които подписаха договор с общината и взеха за 10 години напред 13 линии. По тях ще се движат 118 чисто нови автобуси, а инвестицията е 13 милиона евро.
Зимата рейсовете трябва да са отоплени от 18 до 25 градуса. Лятото в големите жеги температурата в салоните не трябва да надвишава 25 градуса. Всичките возила са оборудвани с климатици.
"Ще вдигнем качеството на услугата, за да накараме повече хора да ползват градския транспорт", увери шефът на консорциум "Пловдив 2017" Петко Ангелов. В сдружението влизат неговите фирми "Автобусни превози" и "Меритранс 2017", а също "Хеброс бус" с управител Веселин Дошков и "Автотранс 2000", начело с Иван Чолаков. От страна на общината подпис под договора положи зам.-кметът Златин Велев. Той изброи, че са предвидени санкции от 300 до 5000 лева. За неизпълнен курс глобата е 1000 лева. "Таванът" на санкцията ще бъде прилаган, ако превозвач подаде невярна информация към възложителя за направените разходи.
"Автобусни превози" получава линии 1, 66, 44 и 116. От страна на "Меритранс" подпис сложи Татяна Златанова, която ще управлява линия 16. Това стана с пълномощно, подписано от Ангелов. "Хеброс бус" ще вози по линии 29, 37, 7, 99 и 6. "Автотранс 2000" пък ще обслужва № 18, 15 и 222.
"В Пловдив автопаркът е най-модерен. Всички автобуси са с екологични двигатели Евро 6 и са произведени м.г.", обясни Ангелов. Рейсовете, които ще се движат по 13-те линии, са с до 70 и над 70 места. Пробегът за километър, който ще плаща общината е съответно 1,78 и 1,95 лева.
В момента средният интервал е между 9 и 19 минути а в почивните дни минават през половин час. "Ще гледаме да скъсим чакането по спирките от 8 до 10 минути", увери Ангелов. По думите му между самите съдружници е предвидена клауза, че ако един от тях изпадне в несъстоятелност, другите двама поемат линиите му.
Зам.-кметът Златин Велев обяви, че предстои да бъдат удължени разписанията на пет линии, които ще возят до полунощ. Това са № 1, 6, 12, 21, и 44, които покриват всички квартали на Пловдив. Велев обяви, че от септември започва продажбата на електронни карти. Сега ученици, студенти и пенсионери се редят всеки месец на опашка.
Според Ангелов доста от сигналите на пътници срещу кондуктори и шофьори били преувеличени. Най-често хората се оплакват от грубо обслужване, силна музика в рейса и пушене от страна на водача. "Шофьорите са изнервени от тежкия трафик в града. В Пловдив няма бус ленти като в София и по булевардите е лудница. Тийнеджъри често обиждат кондуктори и шофьори", посочи превозвачът.