Отчуждават имоти, проектират разширение на южната дъга на Пловдив
Шефът на АПИ Дончо Атанасов прави изключение и пуска заповед за възобновяване на работата по обект № 1 в Пловдивска област - Асеновградско шосе. Строителството спря в началото на декември м.г. "През зимния сезон има забрана да се извършват монтажни дейности по републиканската мрежа. Работата ще се прехвърли по старото трасе, което свързва Пловдив с Асеновград", допълни той.
От фирмата изпълнител обясниха, че най-напред ще направят кръпки по платното, а след това ще бъде извършено и преасфалтиране. По новоизграденото трасе от източната страна на действащия път още няма да се пуска движението, тъй като не е положен последният износващ слой.
Дончо Атанасов съобщи, че са извършили необходимите процедури около изграждането на забравените локални платна. "Гледаме максимално да ги приберем до основното трасе и в същото време до тях да имат достъп всички имоти, офиси и фабрики", каза шефът на пътната агенция. На общините Асеновград, "Родопи" и Куклен е даден срок до края на седмицата да съгласуват идейните проекти, след което трябва да бъдат извършени отчуждения. Но още не бил ясен броят на имотите. Чакат се последните проектни решения за кръговите кръстовище до Асеновград, Долни Воден, Куклен, Крумово и караулката на КАТ до Пловдив.
В най-кратки срокове щяла да бъде пусната и тръжната документация за изграждане на кръгово кръстовище до жп прелеза на околовръстното шосе. Оттам щяла да се прокара директна връзка до магистрала "Тракия". "Все още няма проект за източния обход, който ще е 5 км и с локални платна", поясни Атанасов на среща при областния управител Здравко Димитров. Пътният шеф увери, че започва проектиране и за разширението на южната дъга на Пловдив. "Надявам се догодина по това време разработката да е готова. Но всичко зависи дали няма да има обжалвания, които напоследък се превърнаха в бизнес", каза шефът на пътната агенция. Южният обход на Пловдив щял да е с 4 ленти. В момента той е тесен и по него се точат колони от тирове и автомобили.