Нощни автобуси ще возят пловдивчани през зимата до 23 часа, а лятото - до полунощ. Сега последните курсове са до 22 часа и са силно разредени.
Превозвачите са подготвили предложение до общината, в което предлагат късните разписания да бъдат по пет линии и да вървят през 15 минути. "Те ще обхващат всички райони на града", поясни управителят на "Хеброс бус" Веселин Дошков. Нощни курсове ще извършва линия № 1, която тръгва от "Коматево", минава през район "Южен", оттам през центъра и стига до крайната спирка на "Карловско шосе". Автобус №6 ще обира окъснели пътници по маршрута "Прослав" - "Изгрев". Другите линии, които ще работят до полунощ са 44, 10 и 12.
Според зам.-кмета Златин Велев предстои общината да се запознае с предложението и да се произнесе. Най-рано нощните линии ще заработят през март. "Вече почти нямаме жалби срещу градския транспорт", каза той.
"Ние сме единственият град в България, където градските автобуси са с екологични двигатели евро 6", заяви шефът на консорцуим "Пловдив 2017" Петко Ангелов. Той и колегите му Веселин Дошков и Димитър Чолаков присъстваха на отварянето на ценовата оферта в общината за 13 линии. Тримата са единствените участници в конкурса, а договорът е за 10 г. Те предлагат 1,78 лева за километър пробег при автобуси до 70 места, а за по-големите са посочили 1,95 лева. Предстои комисията до 14 дни да излезе с решение.
Комисията за защита на конкуренцията е отхвърлила жалбата на по-малък превозвач, който твърдеше, че условията в конкурса са дискриминационни заради изискването автобусите да са чисто нови и с двигатели евро 6.