
От всяка двойка камери може да бъде произведена такава отсечка. От световната практика се вижда, че много по-ефективни са относително по-кратките отсечки в дистанция 2 и 20 км. Ние сме идентифицирали на първия етап около 80 такива възможни отсечки, които поетапно ще ги въвеждаме в действие.
Това каза Олег Асенов, началникът на Националното толуправление по Нова тв по повод промените в Закона за движението по пътищата, които предвиждат камерите на тол системата да започнат да следят автомобилите и за средна скорост.
По думите му за София - Кулата също може да бъдат направени между 8 и 10 отсечки, по пътя София - Варна, също може да бъдат направени такива отсечки.
"Най-важното е да изберем тези участъци, които са с концентрация на пътни произшествия, за да се развие превантивната функция на този механизъм за контрол. Световният опит показва, че този контрол преди всичко има възпираща и възпитателна функция, която много ни трябва в момента", твърди още Асенов.
По думите му информацията за глоба веднага ще стига до интерфейса, който е свързан с Министерството на вътрешните работи. Обработката на фиша ще е по обичайния механизъм - до няколко дни се получава съобщение чрез SMS или чрез платформа за чатове. Глобите за средна скорост няма да се различават от тези за моментна.
"Контролът от началото до края на отсечка не се прилага за по-дълги участъци. Стартирахме два проекта за публичност на информацията. До края на годината ще може да се вижда средното време за преминаване на определена отсечка спрямо средната скорост, която е засечена", обясни още Асенов.
Междувременно още 294 камери ще засичат скоростта по пътищата у нас. Толсистемата ще предава данните за средна скорост на полицията автоматично, но все още няма глобени, тъй като системата е в тестови период.
"По отсечката от Троян към София имаме девет камери, които могат да участват в отсечки за засичане на средна скорост. От тези 294 с всяка двойка камери може да бъде произведена отсечка със засечена средна скорост, но много по-ефективни са кратките участъци - между 2 и 20 км. Около 80 такива ще бъдат проследени на първия етап и ще ги въвеждаме поетапно. По маршрута София - Кулата могат да бъдат реализирани между 8 и 10 отсечки, при София - Варна може да са дори 12. От София до Пловдив могат да бъдат организирани 4 или 5 отсечки. Броят им трябва да се определи така, че да влияе на пътната безопасност. Най-важното е да изберем участъците с по-голяма концентрация на пътни произшествия, за да се развие механизъм за контрол, който има възпираща и възпитаваща функция. Системата за засичане на средна скорост работи на база на разпознаване на регистрационни номера и категория на автомобила. Четем данните на влизане и излизане от отсечката, така че няма как да се регистрира нарушение на кола, която не е присъствала на място", коментира инж. Асенов.
По думите му има стандартна процедура по въвеждане в експлоатация на системата. "Най-напред се издава одобрение за употреба на измервателния инструмент. Той ще бъде сертифициран, за да бъдат включени определените отсечки за целта на правоприлагането. Ще има финиш линия на края на отсечката. Тол камерите може да се използват и за агресивно поведение - чрез функция за каране на малка дистанция", отбеляза шефът на тол управлението.