
Германският автомобилен производител BMW обяви във вторник старта на 360-градусовата си стратегия за изкуствен интелект (ИИ) в Китай, чиято цел е да ускори интегрирането му във всички операции на компанията в страната, съобщи КМГ.
Според германския автомобилен гигант новоразкритата стратегия за ИИ има три основни стълба на фокус - подобряване на потребителското изживяване, овластяване на бизнес процесите с цел подобряване на ефективността и насърчаване на печелившото сътрудничество по веригата на доставки.
„BMW разглежда ИИ като ключов фактор за създаване на по-ориентирани към човека, по-интелигентни и по-безопасни решения за мобилност. Групата остава ангажирана с иновациите и отговорността, като се застъпва за отговорното използване на ИИ", заяви главният изпълнителен директор на BMW Оливер Ципс, който наскоро посети Китай и говори на Китайския форум за развитие 2025.
Германската компания заяви, че в първия ѝ модел от следващо поколение, произведен в Китай, който ще бъде пуснат на пазара през 2026 г., ще бъдат интегрирани големи езикови модели (LLM) и интелигентни системи, задвижвани от ИИ, които ще подобрят естественото и безпроблемно взаимодействие между автомобилите и водачите. По-рано този месец BMW разкри, че моделът от следващо поколение, Neue Klasse, ще разполага с интелигентно решение за взаимовръзка от Huawei.
С центровете за научноизследователска и развойна дейност в Пекин, Шанхай, Шънян и Нанкин BMW е създала в Китай най-голямата си мрежа за такава дейност извън Германия.