
"Днес имаме много малко зрелостници, които полагат матура по математика и ученици, които показват мотивация за ученето на математика и природни науки, и оттам не можем да захраним техническите науки, дори и икономическите. Затова от МОН изпълняват в момента списък от мерки за насърчаване изучаването на математика и природни науки". Това каза министърът на образованието Красимир Вълчев по време на събитие в София и посочи, че това включва реформи в учебната програма и в учебния план.
"Ще насърчим с всички инструменти на политиката техническото, професионалното и висше образование и най-вече специалностите, които са най-важни за развитието ни", добави той. "С министър Станков говорехме за ядрена енергетика, хидро строителство, водородни технологии - ще насърчим максимално приема във всички тези специалности посредством стипендии, с допълнителен прием, допълнително финансиране на висшите училища. Същевременно ще ограничим приема по други професионални направления".
Красимир Вълчев беше категоричен, че посочените стъпки ще се предприемат още по-категорично от следващата учебна година.
"Предполагам, че висшите училища ще го усетят още повече този акцент върху инженерното, но и върху природо-математическите професионални направления", допълни образователният министър.
Сред целите на следваната политика е да се насърчат повече деца и студенти да участват в системата на научните изследвания, според Вълчев.
В изявлението си образователният министър обърна особено внимание на системата и програмата в училищното образование, където, по думите му, най-голямото предизвикателство е да се възстанови добрата подготовка по математика и природни науки, направления, които отидоха на заден план заради приоритетната езикова подготовка на учениците от последните десетилетия.
Той увери участниците в събитието, че МОН ще подкрепя всички инициативи - проекта (за създаване на Центъра за върхови постижения във водородните технологии), Тракийския университет, региона на Стара Загора, системата на висше образование и научни изследвания и техническото професионално и висше образование.