Граждани, които по-рано днес се бяха събрали на протест пред сградата на Столичната община бяха поканени на брифинг от групата на ПП-ДБ-"Спаси София", за да изявят публично позицията си срещу спирането на 2 от линиите на нощния градски транспорт. След края на изявлението им между тях и общинската съветничка от БСП Ваня Григорова, която е вносител на предложението за спирането на услугата, се разигра шумен спор.
"Аз не съм нито общински съветник, нито шофьор, но съм гражданин, който, както още 11 хиляди, през последните 2 седмици взех участие в тази подписка. Затова съм тук, за да отправя апел към всички общински съветници да не закриват тази важна за мен услуга и да вложите усилията си в намирането на достатъчно шофьори, за да подпомагате живота на софиянци, а не да го закривате", каза Александър Танев.
Григорова запита гражданите дали работят през нощта, след като защитават оставенето на тази услуга от името на работещите през нощта.
Едно от момчетата заяви, че има близка приятелка, която работи през нощта на летището и няма възможност да се прибира по друг начин, освен с такси, което значително вреди на приходите ѝ.
Последва дълга размяна на реплики, сред които и заявка от страна на общинската съветничка и нейните колеги от БСП, че преди да дават оценка за качеството на услугата "нека пробват какво е да си шофьор за един ден".
„Десетки хиляди граждани ползват тази услуга и искат да съществува. Нощният транспорт е ключова транспортна услуга за всеки голям град. Икономическото мнозинство на ГЕРБ и БСП иска да направи така, че софиянци да бъдат напълно зависими от такситата. Спирането на услугата е едно деструктивно за града решение, а пътниците всеки месец нарастват. В случая става въпрос за ангажимент на 9 шофьора от Столичен автотранспорт на фона на 1100 в дружеството. Това е капка в морето, която обаче е незаменима през нощта", заяви Андрей Зографски.
„Аргументите им са абсолютно несъстоятелни и зад тях прозира лобизъм към таксиметровото общество. Спряха 3 доклада в комисията по транспорт, с които искахме да направим корекции на дневния транспорт, с които да го модифицираме така, че не да го влошим, а да сме сигурни, че можем да подсигурим нощния", допълни Зографски.
Той представи и идея на ПП-ДБ-СС за създаването на 2 нови нощни линии- една автобусна, която да води до летището, за да осигури превоза на работещите там и на пътниците, които кацат през нощта, както и трамвай № 5 да стане денонощен и да вози пътници и до кв. „Орландовци".
"По този начин ще покрием и северните райони на града, а в Столичен електротранспорт далеч няма недостиг на шофьори", обясни Зографски.
„В Бургас има нощен градски транспорт 7 дни в седмицата. Това е град, където управлява ГЕРБ. Единствената им цел в случая е София да не се развива и да покажат, че уж градът се развива зле. Подписката на гражданите е показвателна за това, което искат софиянци", каза и Симеон Ставрев.
„Огромна част от градовете имат нощен транспорт и достъп до летището през нощта. Нощем пътникопотока на летището е около 7000 пътници,а фирми плащат хиляди левове на таксиметровите компании, за да могат служителите им да ходят на работа. Затова искаме вместо да режем нощния транспорт, да го удължим до летището", допълни той.