2453 са сигналите за подрастващи в риск, подадени на Националната телефонна линия за деца 116 111 за 2024 г. Общият брой обаждания на линията на Държавната агенция за закрила на детето (ДАЗД) са 28 307. Данните показват, че консултантите са търсени по-често от момчета, съобщиха от ДАЗД.
Най-често обсъжданите теми са трудности и липса на увереност в общуването с възрастните и с връстниците им, както и в намирането на приятели. Децата са разисквали лични емоции и проблеми, споделяли са за чувство за самота и неразбиране, информира NOVA.
Една от основните теми на разговорите с възрастни са родителските конфликти. Как да намерят общ език с децата си, също е сред обичайните въпроси към консултантите на Спешния телефон за деца 116 111.
Националната телефонна линия за деца 116 111 на Държавната агенция за закрила на детето работи денонощно, седем дни в седмицата, напълно безплатно и анонимно. На линията всяко дете и възрастен, загрижен за дете, ще бъдат изслушани и при необходимост консултирани. НТЛД 116 111 е един от най-бързите начини за подаване на сигнал за дете в риск.
От 1 януари тази година чат приложението към Националната телефонна линия за деца работи всеки ден от 13:00 до 18:00 часа. Разговорът онлайн е достъпен през официалната интернет страница на НТЛД 116 111 (www.116111.bg). Чатът е още една възможност по удобен и близък за децата начин да бъдат изслушани, да потърсят съвет и да получат необходимата подкрепа.