Заменянето на продукти от основната потребителска кошница с такива, които са от собствените марки на „Кауфланд" в същия ценови клас, грамаж и качество, е с около 30% по-изгодно. В някои продуктови категории то може да е и до 70% по-евтино спрямо аналозите. Това съобщи днес председателят на Националния статистически институт (НСИ) доц. Атанас Атанасов.
Изследването и изчисленията са направени по молба на „Кауфланд България", отправена преди два месеца. От около една година насам НСИ получава данни за цените на основни стоки директно от големите търговски вериги, а промяна на регламента за статистическите изседвания в края на миналата година дава на статистиката достъп до т.нар. частни бази данни при спазване на конфиденциалност на чувствителната информация.
В случая са взети предвид стоте най-купувани стоки в търговската верига, като те са сравнени със същите стоки, но под собствените марки на „Кауфланд".
Веригата има 28 собствени марки в много разнообразни продуктови категории с около 5 хиляди различни продукти. Те винаги могат да се открият вляво и вдясно на всеки рафт, каза Радослав Куртев, ръководител на направление „Собствени марки" на „Кауфланд България".
Продуктовите категории, в които сравнение с аналозите показва 70% по-ниски цени, са оцет, чесън и шоколад.
От собствените марки продуктите само на две - „Брей" и „Шеф месар", са произведени изцяло в България, тъй като първата се отнася за продукти, които са специфични за нашия пазар, а втората е за месни продукти. Продуктите от останалите собствени марки се произвеждат и в България и в други страни от Европа, като винаги имат специфичен сертификат – за устойчиво производство, за биопродукти, за отговорно произведени продукти и т.н., обясни Куртев.