"Заради предложението нощният транспорт да бъде орязан, за да се намали редукцията на дневния, г-н Гергин Борисов ("Спаси София") заяви, че не всички си лягат с кокошките като мен. Два пъти - веднъж в коридора на общината и втори път в изказването си в комисията. Това написа общинската съветничка от БСП за България "Ваня Григорова".
"Тази настойчивост аз приех като повишен интерес към личността ми и предложих да подаде автобиография за позицията "паж". Аз ще я прегледам съвестно и ако го одобря, ще има възможност, докато извършва характерните за позицията функции, да регистрира всичко от нощния ми живот. Който, вярно е, по принцип не включва нощен транспорт", пише още тя.
По-рано през деня се проведе извънредна комисия по транспорт в София, за да се разгледа нощния транспорт в столицата. В момента автобусите от
- линия № 1 возят от ж.к. Люлин -1, 2 до ж.к. Младост – 4 .
- Тези от линия № 2 превозват пътниците от спирка кв. Обеля до ж.к. Студентски град
- Линия № 3 - от "Овча купел" до ж.к. "Левски- Г" двупосочно.
- Линия № 4 - от ж.к. "Гоце Делчев" до ж.к. "Дружба 2"
"За да запазят нощните линии, режат дневните
Когато чакате твърде дълго да дойде автобуса, то е защото няма кой да го кара и интервалите между колите са увеличени. Когато разписанието се променя и вместо на 20 мин. автобусът се движи през 40 мин., то е защото няма водачи. Последното орязване, за което разбрах, е на линия 72. Съкратени са две коли, значи чакаме повече по спирките. Значи, че когато дойде, автобусът се препълва. Не шофьорите са отговорни за това, отговорни са тези, които режат дневни линии, за да запазят нощните!
Дали се ползват нощните коли? Да, ползват се. В петък и събота. И то само две от четирите линии - тези, чийто маршрут стига до или в близост до Студентски град. Много хубаво, чудесно е да има нощен транспорт, но когато има такава възможност кадрова и с автобуси. Такава няма, това е официална информация", написа Григорова.
И обясни, че извънредния труд е 310 825 часа общо за водачите на „Столичен автотранспорт" ЕАД, средно по 35 часа на месец на човек, средно по 420 часа на година при законов лимит от 150 часа, а неизползвания им отпуск е 49 261 дни, средно по 49 дни на човек. Незаетите щатни бройки пък били 258.
"Внушенията, че нощният транспорт се ползва масово от работещи, се развенчават в момента, в който някой погледне данните. Средно по линия N3 в понеделник през октомври са се возили 13 (тринадесет) човека на обиколка. Линия N4 в сряда (съвсем произволно избран ден) е ползвана от 28 човека. На обиколка, което означава отиване и връщане на колата, т.е. в посока по 14 човека!
Това е недопустимо, след като се прави за сметка на дневните линии, които обслужват работещи и учащи. Недопустимо е, след като се прави на цената на увеличаване на експлоатацията на водачите, които хем работят през нощта, хем доработват в пиковите сутрешни часове. Една година е достатъчна, за да се направи преценка дали е ефективен нощният транспорт или обслужва една малка група хора и то в точно определена посока. Затова днес на заседание на Комисията по транспорт беше гласуван доклад да останат само линии N1 и N2, които са малко по-натоварени. Наистина малко. И да се движат само в петък и събота. Всичко друго обслужва нечии амбиции да се представим като "престижна" столица, докато гражданите висят по спирките през деня.
Потъналата в лукс и разврат Мария Антоанета била казала на бунтуващите се бедняци: "Когато няма хляб, яжте пасти" И платила с главата си. Някои трябва да излязат от офисите си, преди да се упражняват на тема транспорт. Или да кандидатстват за шофьори в градския транспорт в София", написа още тя.
Аргументите на вносителите са, че нощният транспорт хабил много водачи и автобуси за броя пътници, които обслужва. Нищо, че през последната година броят пътници в нощния транспорт е удвоил броя пътници, а 9 водачи с нищо няма да подобрят нещата на фона на 300-те, които липсват, отвърна ѝ Гергин Борисов от ПП-ДБ-СС. И обясни, че "Столичен автотранспорт" разполага с 14 служебни автомобила, които не обслужват пътници, а само превозват водачи, което показва липса на оптимизация.