Служебният министър на образованието и науката проф. Галин Цоков ще представи резултатите на четвъртокласниците ни според международното изследване TIMSS. Събитието ще се състои от 14:00 ч. в Министерството на образованието и науката (МОН), съобщи пресцентърът на ведомството.
Проучването е с фокус математика и природни науки, и е проведено в 59 държави. То се прави на всеки четири години от 1995 г. насам, а през 2023 г. България участва за трети пореден път. Проучването в нашата страна обхваща 4103 ученици от 153 училища в страната, както и техните 232 учители и родителите на 4073 от тях.
Към проучването са разработени и въпросници за ученици, учители и родители, чиято цел е да изучат контекста, в който децата развиват способностите си по математика и по природни науки - семеен, социален, училищен и този в класната стая, поясняват от МОН.
Международното изследване на уменията по математика и природни науки на учениците (TIMSS) e сред най-авторитетните стандартизирани оценявания в света. TIMSS отчита тенденциите в постиженията на учениците и изучава различията между националните образователни системи в повече от 60 страни, за да подпомогне подобряването на преподаването и ученето по света. От 1995 г. то се провежда на всеки четири години, като обхваща учениците от четвърти клас и от осми клас, се казва в информация, публикувана в сайта на Центъра за оценяване в предучилищното и училищното образование.
Основната задача на всеки цикъл от международното изследване TIMSS е да предостави надеждни и сигурни данни, така че да помогне на страните да разработват политики и да вземат информирани решения, свързани с подобряването на преподаването и ученето на математика и природни науки. Фокусът върху учебното съдържание по тези образователни области и поставеният акцент върху политиките и практиките правят TIMSS ценен източник на богата информация, който участващите страни могат да използват не само, за да сравнят постиженията на учениците си с тези от други страни или от цикъл на цикъл, а и за да оценят ефективността на учебните си програми и образователните си практики и поставените цели в образователните си стандарти в международен контекст.