"Лавена" АД - компанията, която стои зад любимия продукт на малки и големи, е призната за един от най-добрите козметични производители у нас
Със сигурност няма български дом, в който да не е влизал поне един от продуктите от бранда “Бочко”. Зад популярността на марката, особено сред майките, няма никаква мистерия, нито търговски трик - продуктите наистина се грижат за здравето и добрата хигиена на всяко семейство. А в днешния свят това е приоритет.
Да произвеждат добра козметика за малки и големи, вече 62 години е мисията на “Лавена АД” - компанията зад бранда “Бочко”. А добрите резултати само им доказват, че пътят е верен.
Историята им започва през далечната 1962 година, когато е основана дестилерията за етерични масла. Това е и моментът, в който се полагат основите на бъдещата империя “Лавена”.
През 80-те години развиват първите си козметични линии,
които бързо намират място на пазара. Благодарение на високото качество и иновативните продукти компанията се утвърждава като важен производител и износител на козметика. Пътят им не е лесен, но въпреки трудностите бележат впечатляващ растеж през годините.
Преходът от планово стопанство към пазарна икономика през 90-те години е едно от сериозните предизвикателства за компанията. Въпреки свиването на традиционните пазари след разпадането на Съветския съюз “Лавена” успява да трансформира своите знания и опит в нови продуктови линии, насочени към съвременните нужди на потребителите. Този период на адаптация и иновации им позволява да разгърнат своя маркетингов и търговски потенциал, навлизайки успешно на международните пазари. И днес налагат марките си в над 40 страни по света.
“Лавена” е призната като един от най-добрите козметични производители у нас, а зад този успех стоят над 150 служители, с които компанията продължава да развива и усъвършенства своите продукти, използвайки модерни технологии и научни изследвания.
Вече 62 години трупаме експертизи от различен характер и за нас това е изключително богатство, което допринася за устойчивия успех на компанията, с гордост споделят оттам. От останалите козметични производители в България ги отличава фактът, че разполагат едновременно с насаждения, трактори, високопроизводителни козметични линии, роботи, сертифицирано многопрофилно производство, собствена развойна дейност и две лаборатории. Заради този устойчив бизнес модел, но и заради вниманието към клиента и любовта, с която създават козметичната грижа за всяко семейство, компанията заслужено получи награда от конкурса за най-добра българска фирма на Fibank (Първа инвестиционна банка) в края на ноември.
Любовта на родителите и децата към “Бочко” е нещо, което ни кара да вярваме, че пътят, по който вървим, е правилният, споделят от “Лавена” Освен познатия и любим “Бочко” най-продаваните кремове за ръце у нас също са на техни марки -– “Моята природа” и “Работливи ръце”.
А международният успех на марката Maternea, посветена на бременните жени, е доказателство за устойчивостта и конкурентоспособността на фирмата на световния пазар. Обяснимо, именно това са проектите, които фирмата продължава да развива.
Отличава ги и още нещо - иновативността и способността да предвиждат пазарните тенденции.
Внедряват роботизирано производство на мокри кърпи и гъвкави опаковки,
което ги прави пионер в тези области в България. Убедени са, че основен двигател на успеха им е стремежът да създават собствени формули и продукти, чието безспорно качество печели доверието на клиенти по целия свят.
Успехът обаче не спира мечтите - планират да разширят портфолиото си с нови продукти, да укрепят позициите си на чуждите пазари, но и да завладеят нови - от Далечния и Близкия изток, както и в страните от бившия Съветски съюз. Продължат да инвестират в екологични практики и адаптиране на производството на мокри кърпи към съвременните стандарти с амбицията да предоставят най-добрата грижа за кожата на малки и големи.
Правят продуктите, сякаш са за техните деца
Работим така, все едно правим продуктите за самите нас, за нашите деца, за нашите семейства, споделят от “Лавена”.
Зад успеха на бизнеса им няма тайна формула - само последователна и целенасочена работа, високи професионални стандарти, упоритост и завидно търпение.
И още нещо много важно за всички специалисти, технолози, лаборанти, производственици, търговци и маркетинг - етичните принципи за екипа са закон. Което неминуемо им се връща не само като финансова печалба, а като нещо още по-важно в дългосрочен план - лоялни и доволни клиенти.