РЕСОР „ОПАЗВАНЕ НА ОКОЛНАТА СРЕДА И КОМУНАЛНИ ДЕЙНОСТИ":
продължават строителните дейности по ремонта и подготовката преди полагане на нова асфалтова настилка на околоблоковото пространство към бл. "79" в кв. „Здравец";
продължават вътрешните ремонти на помещения в сградата на Детска ясла 5;
продължават дейностите по реновиране и обновяване на наземното осветление на пл. „Свобода" около Паметника на свободата;
извършени бяха локални ремонти /изкърпвания/ на единични разрушения на настилките на места по бул. „Придунавски", ул. „Изгрев" и ул. „Чипровци";
извършен бе ремонт на дъждоотвеждащи шахти по бул. „Липник" и ул. „Асен Златаров";
продължава полагането на сегментна паважна настилка на алеите в парковата зона в центъра на кв. „Средна кула";
продължават дейностите от последния етап по възстановяването на фонтана в градинката до Общински пазар „Олимп" в кв. „Здравец" – монтиране на LED осветление, фонтанни дюзи и контролери за управление;
извършена бе подмяна на амортизирани стари осветителни тела с нови LED осветители по уличните мрежи в с. Червена вода;
продължават дейностите по изграждане на ново улично осветление на пространството по ул. „Студен кладенец" около бл. „33", бл. „35" и бл. „Ледено езеро – Б" в кв. „Дружба" 1;
възстановено бe неработещо улично осветление на участъци по алеи „Възраждане", ул. „Гео Милев", ул. „Доростол", ул. „Мальовица", ул. „Неофит Рилски", ул. „Тулча", ул. „Цветница", както и по уличните мрежи в кв. „Средна кула" и гр. Мартен;
извършени бяха ремонтно – възстановителни дейности на външното осветление на места в околоблоковото пространство на бл. „104" в кв. „Чародейка – Юг";
монтирани бяха 7 нови и бяха възстановени 3 пътни знака и указателни табели за организация на движението на различни места в града;
извършен бе текущ ремонт и възстановяване на нормалната работа на светофарните уредби на кръстовищата на бул. „Васил Левски" с бул. „Даме Груев", бул. „Липник" с ул. „Котовск", ул. „Борисова" с бул. „Неофит Бозвели";
положена бе хоризонталната пътна маркировка на кръстовища по бул. „Ген. Скобелев" и бул. „Цар Освободител";
продължава приемът на документи по Програма „Life" - „Българските общини работят заедно за подобряване качеството на атмосферния въздух" за подмяна на старите отоплителни уреди с алтернативни, като срокът за подаване на документи е до 31 януари;
в Общинския приют за безстопанствени животни бяха настанени 10 кучета, осиновени бяха 10 кучета и бе извършена кастрация на 9 кучета. Извършена бе ваксинация на 12 кучета. Направени бяха тестове за диагностика на кърлежо-преносими заболявания на 12 кучета.
РЕСОР „ОБРАЗОВАНИЕ И КУЛТУРА":
обобщена бе информация за провеждането на Коледен фестивал 2024 г.;
приети бяха отчети за изпълнените проекти по Програма „Култура";
извършена бе подготовка за провеждането на Коледното надиграване на 15 декември и Новогодишния концерт на 31 декември;
извършен бе анализ на програмите за работа на читалищата през 2025 г.;
на 12 и 13 ноември бе взето участие в заседанието на Постоянната комисия по култура към Националното сдружение на общините в Република България /НСОРБ/;
публикувано бе класиране за прием в детските градини и яслените групи към тях;
обобщена бе информация за очакваните собствени приходи за училищата за 2025 г.;
извършено бе дофинансиране на ОУ „Братя Миладинови" и СУЕЕ „Св. Константин-Кирил Философ" за закупуване на учебници и учебни комплекти, поради увеличен брой ученици;
обобщена бе справка към Министерството на финансите за преходните остатъци на образователните институции.
РЕСОР „МЕЖДУНАРОДНИ ПРОГРАМИ И ПРОЕКТИ, ИНВЕСТИЦИИ И СОБСТВЕНОСТ":
във връзка с одобрен доклад на оценителната комисия по процедура BG-RRP-4.023 „Подкрепа за устойчиво енергийно обновяване на жилищния сграден фонд - Етап I", подмярка „Подкрепа за устойчиво енергийно обновяване на жилищния сграден фонд", част от инвестиция „Подкрепа за обновяване на сградния фонд" от Националния план за възстановяване и устойчивост (НПВУ), бе получено писмо, с което Управляващият орган се ангажира да предостави средствата за безвъзмездна финансова помощ в пълния им размер за бл. „Боримечка", бл. „Ильо войвода", бл. „Явор", бл. „Лена". Решението е взето на основание чл. 20, ал. 1, във вр. с чл. 19, ал. 2 от Постановление № 114 на Министерския съвет от 2022 г. за определяне на детайлни правила за предоставяне на средства на крайни получатели от Механизма за възстановяване и устойчивост (обн. ДВ, бр. 43 от 2022 г.) (ПМС № 114/2022 г.), чл. 3, ал. 1, т. 3, вр. с чл. 8, ал. 1 от Постановление № 157 на Министерския съвет от 2022 г. за определяне на органите и структурите, отговорни за изпълнението на Плана за възстановяване и устойчивост на Република България, и на техните основни функции (обн. ДВ, бр. 54 от 2022 г.);
на 14 ноември бе проведен дискусионен форум на регионалния съвет на КНСБ в Русе, в който се включиха работодатели от областта, на тема „ESG: Екологично, социално и отговорно управление - адаптиране на политики по устойчивостта на предприятията". Събитието бе водено от Боянка Димитрова – областен координатор на КНСБ в Русе. Във форума взеха участие заместник-кметът на община Русе Златомира Стефанова, областният управител Драгомир Драганов, Цветелина Милчалиева - председател на Федерацията на независимите синдикални организации от леката промишленост (ФНСОЛП), Николай Стоянов – юрист на ФНСОЛП, представители на Бюрото по труда, на Регионалното управление на образованието, директори и управители на фирми от текстилната и шивашката индустрия. Присъстващите се обединиха около тезата за нуждата от още по-силна обвързаност между образованието и бизнеса, както и от необходимостта от добре работеща местна и държавна администрация, за да може да се реагира на съществуващите проблеми;
на 12 ноември бе проведена информационна среща на тема „Информационната система за управление и наблюдение (ИСУН)", която бе организирана от Областния информационен център в сътрудничество с отдел „Информационни системи" в дирекция „Централно координационно звено" на Министерския съвет. Срещата бе открита от заместник-кмета Златомира Стефанова и областния управител Драгомир Драганов. В своето приветствие Стефанова подчерта значението на дигитализацията и прозрачността в управлението на европейските средства, като посочи, че нововъведенията в системата ИСУН ще улеснят и ускорят процеса на финансиране;
регистрирани бяха 3 апартамента за гости, категоризирани бяха 13 туристически обекта и бяха прекратени 2 регистрации на обекти;
издадени бяха разрешения за извършване на търговска дейност на 17 от общо 22 участници в коледния базар. Неплатилите губят правото си на участие и от 18 ноември ще бъдат канени резервите по съответния ред.
РЕСОР „УСТРОЙСТВО НА ТЕРИТОРИЯТА":
продължава изпълнението на основните ремонти на ул. „Плиска", ул. „Доростол" и ул. „Тулча";
продължава ремонтът на Детска ясла 5;
продължава изграждането на новия учебен корпус в СУ „Васил Левски";
продължават ремонтните дейности по
продължават ремонтите на общински жилища в Русе;
извършени бяха 7 огледа на територията на гр. Русе и малките населени места в община Русе, във връзка със сигнали от граждани и разпореждания на контролни органи, като за проверките бяха съставени протоколи;
издадени бяха две заповеди за премахване на незаконни строежи, като същите са в процес на изпращане до заинтересованите лица.
РЕСОР „СОЦИАЛНИ ДЕЙНОСТИ, ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ И ТРАНСПОРТ":
на 18 ноември предстои електронното класиране за прием на деца в детски ясли в община Русе;
извършени бяха 24 проверки на наетите лица и потребителите по проект „Грижа в дома в община Русе";
извършени бяха 5 проверки на лица, подали заявеления за отпускане на финансови средства по Наредба 21 Общински съвет - Русе;
взето бе участие в Регионалната среща на социалните услуги на тема „Актуални предизвикателства в развитието на социалните услуги", организирана от Община Шумен в партньорство с Националния алианс за социална отговорност;
приети бяха месечни и финансови отчети от социалните услуги;
на 13 и 15 ноември офталмолог посети децата от ДГ „Пинокио" по програма „Да опазим очите на децата";
проведени бяха 8 консултации на семейства и граждани за финансово подпомагане по реда на Наредба 21 на Общински съвет – Русе;
извършени бяха проверки на здравни кабинети в детски градини и училища на територията на общината, във връзка с указанията за провеждане на качествен филтър и предприемане на действия за проследяване разпространението на острите респираторни заболявания;
здравните медиатори извършиха патронаж в кв. „Средна кула", кв. „Селеметя" и кв. „Тракция", където консултираха 13 жени за безплатни скринингови прегледи с цел ранна диагностика на злокачествени образувания на маточната шийка и 22 мъже за безплатни прегледи за ранно откриване на сънна апнея. 10 лица бяха консултирани за задължителните ваксини. Здравните медиатори съдействаха на 9 лица за провеждане на медицински прегледи;
здравните медиатори участваха в информационна сесия с фокус върху условията на живот и труд в Германия „Безопасна трудова миграция", която се проведе във Велико Търново;
във връзка с изпълнението на дейностите по Национална програма „Кодово име „Живот" за V - VII клас, експертите от Превантивно – информационния център проведоха 5 сесии с ученици от V и VI клас на ОУ „Отец Паисий" и НУИ "Проф. Веселин Стоянов". Бяха обсъдени темите „Правила на групата. Емоции и чувства" и „Рисково поведение. Алтернативи", като бяха обхванати 100 ученици;
във връзка с дейностите по Националната програма „От връстници за връстници" за VIII - XI клас експертите от Превантивно – информационния център проведоха информационно-мотивационна среща с деца от училищните съвети, които ще осъществяват дейностите по програмата;
в редовната сесия на групата за взаимопомощ на родители на зависими се включиха 11 участници;
издадени бяха 18 карти за безплатно паркиране на хора с трайни увреждания;
взето бе участие в обучение, организирано от Държавната агенция по безопасност на движението, относно предоставяне на обработени данни по общини, генерирани от софтуерно приложение за документиране и оценка на състоянието на елементите от пътната и улична инфраструктура и покана за участие в обучение.
РЕСОР „СПОРТ И МЛАДЕЖКИ ДЕЙНОСТИ":
продължават ремонтните дейности на игрище по мини футбол в Спортен клуб „Ялта";
продължават ремонтните дейности на седми и осми корт на Общинските тенис кортове в Парка на младежта;
продължават ремонтните дейности в санитарните помещения и съблекалните към плувния басейн на СУ „Майор Ат. Узунов";
приключи изграждането на допълнителна ограда на Градския стадион;
извършена бе подготовка на Градския стадион за провеждане на футболна среща;
извършена бе подготовка на зала „Дунав" за провеждане на волейболна и баскетболни срещи;
разгледани бяха отчети на спортни клубове по Програма „Спорт 2024".
проведена бе организационна среща на Младежкия парламент за отчет на извършените акции, както и бе изготвен план за последващи събития.