- Колите в столицата станаха 800 хил., а улиците ѝ не са строени за толкова, напомня кметът Весил Терзиев
- Губим 5 млн. на ден заради задръстванията и дишаме 2,5 пъти по-мръсен въздух, пресметнаха от ГЕРБ
Защо София се оказа по-задръстена от всякога и придвижването вече отнема часове? Това се питат десетки хиляди столичани, а и партиите в управлението на града. Освен това ключови артерии светят в червено - знакът на екрана с навигацията за задръстване, вече не само в час пик сутрин и привечер, а по няколко пъти на ден.
Причината е ясна - автомобилите вече са над 800 хиляди, старата инфраструктура не е предвидена за толкова. Строи се на няколко ключови булеварда и се доизгражда метрото, обяснява кметът Васил Терзиев. И когато обектите бъдат пуснати,
трафикът ще се облекчи
Дали предизборно - 10 дни преди вота, или защото наистина проблемът ескалира, опозицията му в лицето на ГЕРБ опита да свика извънредно заседание на СОС в четвъртък, за да изслуша Терзиев за трафика. То се провали поради липса на кворум.
Поне 5 са точките на блокадата в момента.
Първата е бул. “Черни връх” от “Хладилника” до околовръстното. В сряда повече от час стотици коли и тежка строителна техника попаднаха в капан на Околовръстното шосе. Там движението е истински кошмар заради изграждането на бул. “Тодор Каблешков” и ул. “Емилиян Станев”, както и ремонти на канализацията в района на кв. “Драгалевци”. Още днес сутринта движението ще бъде пуснато изцяло в двете платна на бул. ”Т. Каблешков”. Движението в района се контролира и от центъра за управление на трафика чрез дистанционно управление на светофарите, като се следи трафика в реално време, обясниха от Столичната община. За района на кв.“Драгалевци” пък е поискана промяна в организация, за да може в час пик около учебните заведения в района да не преминава строителна техника.
От месеци втората невралогична точка е в посока “Бояна” заради затварянето за обследване и евентуално ремонт на моста, за който общината и АПИ спорят чия отговорност е. Там колите, идващи от центъра на София, влизат в квартала, за да се качат на Околовръстното шосе и опашката е километрична. На 20 октомври ще бъде открит участъкът при бул. “България” и “Околовръстния път”, което е една от ключовите стъпки за облекчаване на трафика в столицата, съобщи кметът Васил Терзиев.
Третата червена точка е кошмарния трафик заради ремонта на “Опълченска”. До края на октомври предстои отварянето на ул. “Опълченска” и бул. “Сливница”, обеща още кметът.
Съвсем скоро ще бъде приет и проектът на ул. “Йосиф Щросмайер”, чийто ремонт затруднява движението в район “Илинден”.
Постоянни тапи пък се образуват в жк “Младост”, който е сред най-бурно развилите се жилищни райони. Така вечно задръстен е бул. “Александър Малинов” - основната артерия от квартала към центъра и обратно в посока “Бизнес парк”, където пък работят хиляди.
контролира трафика, но дотогава червено поне на пет места и вече не само в час пик
Втората гореща точка там е на кръстовището на “Андрей Сахаров” и .“Йерусалим”. От общината вече обещаха, че ще направят 3 свързани светофара на “Сахаров” с “Йерусалим” и бул. “Проф. Марко Семов”. До началото на декември те ще се синхронизират и ще могат да се управляват дистанционно, за да се пропуска с приоритет градският транспорт, както и да се изчистят задръстванията в района.
Над 400 хил. лв. годишно ще се спестяват само от ускорението на градския транспорт,
като новите светофари ще работят в координация и с тези на ул. “Митрополит Серафим Сливенски” и бул. “Цариградско шосе”.
Изнасящите се от “Младост” 1 към центъра обаче попадат в нова блокада - локалното на бул. “Цариградско шосе” е затворено заради строителството на метрото.
Още 2 г. ще бъде затруднено движението в столичните квартали “Гео Милев” и “Слатина” също заради изграждането на новото метро. Дотогава са затворени три ключови участъка на бул. “Гео Милев”.
Една от входните артерии на София - бул. “Цар Борис III” и участъкът от околовръстното към Владая, също е с кошмарен трафик в час пик. Оттам влизат и излизат колите в посока от/за Благоевград и Кулата, отделно хиляди работещи в столицата идват и се прибират към Перник и околните квартали.
Истината е, че задръствания в София има и ще продължава да има, когато в града има над 800 хил. коли, а тази година са се увеличили със 70 хил. Населението се увеличава, градът се развива и продължава да се строи. Нашата амбиция е да подобрим инфраструктурата през следващите години, през които ще продължава да има трафик, за да вървим по европейски улици и да не си чупим краката в тротоарите.
Задръстванията ще продължат, докато този град се развива,
каза още Терзиев.
Но посочи, че сред най-важните неща в този мандат е да се направи нов транспортен модел, който ще помогне за по-добро планиране на инфраструктурата и решаване на транспортните проблеми.
Групата на ПП-ДБ-СС ще внесе доклад през ноември за създаването на общинско предприятие, с което
София да върне в свои ръце поставянето на пътната маркировка, пътни знаци и сигнализация
От ГЕРБ пък пресметнаха, че София губи 5 млн. лева на ден заради задръствания и дишаме 2,5 пъти по-мръсен въздух заради лошия трафик. Обвиниха ПП-ДБ-СС, които не влязоха в залата за извънредното предизборно заседание, че “носят пряка вина заради хаоса с организацията на ремонтите и на движението”.
Опитът за извънреден СОС обаче бе критикуван от Ваня Григорова от групата на БСП, която съзря като цел “предизборно вдигане на шум”. На същата теза бяха и от “Синя София”.