Превозите са в ръцете на Пловдив, а довършването на надлеза в Трилистник – на НКЖИ, казва кметът
Протести и недоволства разтърсват три знакови села в община "Марица" през уикенда. В събота Трилистник се вдига заради незавършен надлез на НКЖИ, който създава сериозни затруднения на жителите. В Труд пък за втори път ще затварят трасето Пловдив–Карлово, настоявайки за връщане на градската линия 1.
И Войводиново въстана заради липсата на транспорт и по–конкретно линия 15. Кметът на общината Димитър Иванов, избран за пореден мандат, твърди, че е направил всичко, каквото трябва, но не зависело от него.
Той посочва, че транспортния проблем в Труд е от компетенцията на община Пловдив. "Представителите на пловдивската администрация отказаха автобус 1 отново да превозва пътници до Труд, защото според тях това ще наруши най-дългата автобусна линия от градската транспортна схема в Пловдив. Помолих проф. д-р Христина Янчева в областната транспортна схема да се направят още две спирки в града на всички междуградски автобуси, които преминават през община "Марица". Едната да е в началото на Пловдив, а втората да е в центъра – по бул. "6-ти септември" или бул. „Руски". Поисках и допълнителни четири курса в пиковите часове на маршрутна линия №5", обяснява Иванов в позиция, разпространена от администрацията му.
Написал писма както до областния управител, така и до кметовете на общините Съединение, Хисаря, Карлово и Панагюрище с молба да проверят междуградските си линии – дали превозвачът спира на всички спирки, които са в областната транспортна схема и преминават ли през населените места на Община Марица, в частност през Труд.
Иванов също бил "за" автобус № 1 да достига до Труд, защото ще е най-удобният транспорт за жителите на селото и учениците.
"Това е в моите правомощия и това съм направил. С Община Пловдив постигнахме споразумение за маршрутка № 5. Написах писмо до администрацията на Пловдив и чакам отговор, кога най-рано ще се проведе конкурса за маршрутната линия", обяснява Иванов.
По думите му линия 15 е спряна до Войводиново заради продължаващия ремонт на "Брезовско шосе", който няма да приключи до края на 2024 г. Превозвачът преустановил обслужването на селото без уведомление. Фирмата се оправдала с ремонта и дългите чакания на жп прелеза, което нарушавало разписанията и цялата транспортна линия на автобус № 15 в Пловдив. "Веднага намерих алтернативен превоз с 8 спирки на влизане и 8 спирки на излизане във Войводиново. Извършихме проверка на областната транспортна схема за междуградските автобуси от Раковски и Брезово. След като установихме, че има нарушения, съм уведомил кметовете на двете общини да извършат проверка на превозвачите дали спазват транспортната схема и спирките в Община Марица, като едно от населените места, през които преминават междуградските автобуси е село Войводиново. Очаквам отговор от тях", казва кметът на община Марица. И допълва, че твърдо бил "за" линия номер 15 да превозва пътници до Войводиново, но никъде в подписаните договори между Община Пловдив и съответните превозвачи не фигурирала Община Марица като страна в тези контракти. Всичко е в ръцете на Пловдив и фирмата-превозвач, натъртва той.
Иванов е разрешил протестите през уикенда.
Заставал твърдо и зад исканията на Трилистник. "Хората многократно проявяваха разбиране за проточилото се завършване на жп надлеза от страна на НКЖИ. Няколко пъти Община Марица заедно с областна управа правихме инспекция на строителството на този проект. НКЖИ и строителят заявяваха, че въпреки многомесечното просрочие на проекта, той ще бъде завършен в началото на тази година. След това срокът беше променен. Последното обещание бе, че на 30 август т.г. жп надлезът ще бъде готов. Това не стана и търпението на хората се изчерпа и поради тази причина разреших протеста в събота", посочва той.