Одитът на „Градски транспорт" ЕАД – Варна започна. Ръководството обаче е започнало да уволнява служители, без да информира Община Варна за тези свои действия, въпреки че Общината плаща над 28 млн. лв. на дружеството - за работни заплати и други разходи за персонал.
Това заяви кметът Благомир Коцев по повод започналата ревизия в дружеството и получените сигнали от служители за уволнения, за които ръководството на „Градски транспорт" не е информирало, нито е обосновало защо се правят и то точно сега.
След съобщението на Община Варна, че в „Градски транспорт" започва одит и след поисканата от кмета информация за щата, назначенията, функциите, заплатите и длъжностните характеристики, са започнали съкращения на служители не само в пенсионна възраст. Поисканата информация все още не е предоставена на кмета от ръководството на дружеството, се казва в прессъобщение от общинската администрация.
Имаме десетки сигнали от служители, че там са правени кухи назначения, наемат се на работа цели фамилии без нужната квалификация. Работници ни казват, че в дружеството са назначени хора с неясно колко високи заплати, за които не може да се потвърди ходят ли изобщо на работа, добави по повод на сигналите и заместник-кметът по правните въпроси Диан Иванов.
Според сигналите, работници от „Градски транспорт" ЕАД се опасяват, че дружеството се води умишлено към фалит с цел да попадне в частни ръце с цялата си модернизирана с европейски, държавни и общински средства инфраструктура.
Нашите проверки показват различни негативни тенденции. Затова съм наредил одити, които ще обхванат всички общински структури, коментира още кметът Коцев, като уточни, че одити вече има в дружествата „Пазари" ЕАД и „Обреди" ЕООД.
Работници съобщават също, че ръководството на „Градски транспорт" не е провело политика по подготовка на нови кадри, които да заемат местата на пенсионираните, че се сливат автобусният и тролейбусният сервизи, без да се дават гаранции, че това няма да породи сътресения и проблеми в експлоатацията, че се съвместяват функции като Охрана на труда с други, че се освобождават хора от специализирани звена, без да имат квалифицирани заместници.
Община Варна настоява парите да стигат до служителите и шофьорите, каза още кметът Коцев и подчерта, че информацията за лоши условия на труд е недопустима на фона на близо 30 млн. лв. изплащана издръжка и авансови плащания, които се правят към дружеството от Общината дори с два месеца по-рано. Вече имаме проверки с установени нередности при отдаването под наем на площи и активи, провеждане на търгове, конкурси, обществени поръчки, характера на назначенията и реалните функции на служителите и други, посочи Диан Иванов.
Кметът Коцев подчерта, че преди Община Варна да подготви бюджета за 2025 г., всички дружества ще са минали одити, за да има реални данни за състоянието им.