БСП предлага нов проект на решение, който надгражда този на кмета Васил Терзиев. Предложението е да бъдат изплатени 15 млн. лв. на дружествата, за да се разреши проблема. Това казаха общинските съветници от БСП Ваня Григорова и Иван Таков преди днешното заседание на Столичния общински съвет. Двамата заявиха, че от 3 месеца алармират за проблемите в сектор "Транспорт".
Неведнъж сме говорили, че рано или късно ще се стигне дотук. При разговорите за актуализацията на бюджета, заявих, че групата на БСП ще държи в него да влязат допълнително средства за транспорта, каза Таков.
Към края на септември, задълженията на градския транспорт надвишават сумата от 28 млн. лв. В момента сме в ситуация, в която решаваме неща на парче. Докладът на кмета предлага заем от 6 млн. лв., които според нас са недостатъчни, допълни той.
Според проекта, предложен от БСП, за автотранспорта ще бъдат дадени 11 млн. лв., а за електротранспорта: 4 млн. лв.
Това е крайно недостатъчно, не включва и бонусната система, която беше гарантирана за служителите в дружествата, но поне временно ще подсигури адекватното функциониране на градския транспорт и няма да изложи на риск спирането му. През ноември, при евентуалната актуализация на бюджета, ще държим държавата да си изпълни ангажимента и Столична община да си влезе във функциите. Да не позволява транспортните дружества да продължават да задлъжняват, каза още председателят на транспортната комисия.
От своя страна, Ваня Григорова направи пояснения за бонусната система, която е била договорена между кмета Васил Терзиев и синдикатите.
В началото на годината, Терзиев отхвърли искането на синдикатите за увеличение на заплатите в сектора с 30%. Прие да се увеличат с 15%, като се въведе бонусна система в средата на годината. Все още не са изплатени никакви средства по нея, коментира тя.
Григорова предлага да се изплатят допълнително 3,3 млн. лв. за въвеждането на тази система. Тя изрази и подкрепата си към предложението на Карлос Контрера от ВМРО да бъде изплатена сумата от 25 млн., за да се избегне пореден запор на сметките. Според нея, предложеният от Терзиев доклад е замазване на очите.
Вече има линии, които са спрели да се движат. 400 водача не достигат, затова не можем да си затваряме очите, че нямаме адекватна услуга. В договорите с дружествата има недопустими наказателни клаузи, каза още Григорова.
Тя призова колегите си от СОС да подкрепят отпускането на заем в пълен размер, задвижването на бонусната система и наказателните текстове да бъдат премахнати от договорите, за да се разреши адекватно проблема.