Когато има авария на един, всички работят по специален начин, обясни инж. Георги Вардев от НКЖИ
Тежки задръствания се образуваха тази сутрин в района на пловдивския бул. "Копривщица" заради счупена бариерна греда на един от прелезите. Аварията е станала на средния - този на бул. "Свобода". Когато обаче има повреда на един от тях, всички минават на специален режим на работа, обясни за "24 часа" директорът на поделение "Управление на движението на влаковете и гаровата дейност - Пловдив" инж. Георги Вардев.
Инцидентът, блокирал трафика в района, е станал снощи. Преминаващ камион е счупил бариерната греда. Проблемът е бил отстранен в 9,25 ч. тази сутрин, но е създал допълнително неудобство на шофьорите.
"Когато всичко е нормално, влакът подава сигнал, щом тръгва от гарата, бариерите се пускат, той минава и се вдигат отново. При авария обаче процесът става много по-дълъг", обясни инж. Вардев. В такива ситуации от гарите - Централна или Филипово, предварително подават сигнал, че влакът ще отпътува. Информацията стига до прелезите, служителите свалят бариерата, след което се обаждат обратно и чак тогава влакът тръгва, но пък се движи по-бавно от обичайното. Всичко това в комбинация води до по-голямо чакане и съответно се образуват големи тапи в сутрешния трафик.
По думите на инж. Вардев често се случва някой да счупи бариера на прелез. Освен това заради откритата археология под Бетонния мост много повече влакове отиват към гара Филипово, което допълнително усложнява експлоатационната обстановка.