Няма да има носещи колони между жп линиите
След положените вчера 12 предварително напрегнати стоманобетонови греди, започва направата на кофража на пътната плоча на Бетонния мост в Пловдив.
"Голямо предизвикателство беше монтирането им на място", обясни пред радио Пловдив инженер Николай Иванов от НКЖИ. Габаритът на градите е 28,5 метра. Всяка от тях тежи около 28 тона. "Така успяхме да свържем двата устоя – северния и южния. Тези греди реално са основата на пътната плоча", казва инженерът.
Той не крие, че е било трудно транспортирането на тези гигантски стоматобетонови греди, за монтирането им е използван 350–тонен кран.
"Сега започваме кофража на пътната плоча. Ще останат съществуващите носещи колони. А междинните, които бяха между релсите, няма да ги има. Новият мост е едноотворен, като всичко това беше необходимо във връзка с европейските изисквания за железния път", допълни специалистът.
По думите му след направата на пътната плоча идва ред на тротоарните конзоли, на хидроизолацията, монтажа на фуги и завършването на подхода от страната на бул. "Македония" . Там предстои да се изгради канализация, дренажна система.
"Правим всичко възможно, за да може през декември съоръжението да бъде пуснато в експлоатация. Времето няма да окаже сериозно влияние, есента позволява да се работи", убеден е инженерът.
Няма да има носещи колони между жп линиите
След положените вчера 12 предварително напрегнати стоманобетонови греди, започва направата на кофража на пътната плоча на Бетонния мост в Пловдив.
"Голямо предизвикателство беше монтирането им на място", обясни пред радио Пловдив инженер Николай Иванов от НКЖИ. Габаритът на градите е 28,5 метра. Всяка от тях тежи около 28 тона. "Така успяхме да свържем двата устоя на место – северния и южния. Тези греди реално са основата на пътната плоча", казва инженерът.
Той не крие, че е било трудно транспортирането на тези гигантски стоматобетовони греди, за монтирането им е използван 350–тонен кран.
"Сега започваме кофража на пътната плоча. Ще останат съществуващите носещи колони. А междинните, които бяха между релсите, няма да ги има. Новият мост е едноотворен, като всичко това беше необходимо във връзка с европейските изисквания за железния път", допълни специалистът.
По думите му след направата на пътната плоча идва ред на тротоарните конзоли, на хидроизолацията, монтажа на фуги и завършването на подхода от страната на бул. "Македония" . Там предстои да се изгради канализация, дренажна система.
"Правим всичко възможно, за да може през декември съоръжението да бъде пуснато в експлоатация. Времето няма да окаже сериозно влияние, есента позволява да се работи", убеден е инженерът.