„По-голямата част от летците в България летят малко. Нормативите за НАТО са 180 часа годишно във въздуха. Служебна информация е колко летят нашите пилоти, но е по-малко. Общата подготовка на летците е слаба", каза ген. Спас Спасов, който е с 33-годишен стаж във военновъздушните ни сили.
Сега е много по-аварийна обстановката – с много по-малко полети имаме повече инциденти. За успешния полет на един летец са му нужни 20-25 души технически персонал, каза той. „Двамата загинали са много опитни пилоти. Това е може би съдбата в авиацията – и най-опитните понякога грешат", каза ген. Спасов. Той разказа, че са му са се обадили за инцидента, при който загинаха подполковник Петко Димитров и капитан Венцислав Дункин. До него е била съпругата му, която също се е разтревожила. „Нейният баща е бивш военен, загина в катастрофа с хеликоптер на селскостопанската авиация", поясни той.
Според ген. Спасов сега е нужно ритмично летене за всички и да не забравяме своите традиции в бойната авиация. По думите му двамата пилоти може би не са катапултирали, защото са вярвали, че ще се спасят.
„Най-страшното нещо на едно летище това е внезапната тишина. Звукът, който издават самолетите, дава спокойствие, че всичко върви нормално", разказа ген. Спас Спасов.
При катастрофата на 13 септември с учебно-бойния самолет L-39 Албатрос загинаха подполковник Петко Димитров и капитан Венцислав Дункин.