Дълго време пътуващите по бул. “Цар Борис III” в столицата в района на “Павлово” търпяха неудобства, породени от изпълнението на проекта свързан с рехабилитацията на трамвайното трасе. След завършване на реконструкцията на трамвайната линия на петицата започнаха нови строителни дейности, свързани с пробива на улица “Народен герой”, които с цел ненарушаване на движението на обществения транспорт лишаваха автомобилите ту от една, ту от друга лента.
Ремонтите обаче приключиха и можем да се гордеем с модерно кръстовище на бул. “Ал. Пушкин” с бул. “Цар Борис III”. Нещо повече – за живеещите в частта откъм жк “Овча купел” това е истинско облекчение, защото досега, за да излязат на бул. “Цар Борис III”, трябваше да минават през бул. “Никола Петков”, което удължаваше пътя им с километър разстояние.
Малката преди това уличка “Народен герой” бе изцяло реконструирана от “ГБС-Инфраструктурно строителство”, както и частта откъм бул. “Пушкин”. “Независимо че става дума за не повече от 800 метра, това е един от най-сложните транспортни проекти с дълготрайно въздействие върху трафика в този район на столицата”, разказа ръководителят на обекта инж. Георги Мицов.
На практика в момента колите имат пряк достъп още от околовръстното шосе към жк “Овча купел”. По този начин не се налага шофьорите да минават през изключително натоварените кръстовища около Горнобански път, защото ул. “Народен герой” директно стига до ул. “Любляна”.
“Направихме и корекция на Владайската река, през която досега имаше само един изключително несигурен и амортизиран пешеходен мост, използван често и от мотоциклетисти, въпреки че преминаването по него беше опасно”, обясни инж. Мицов.
Софиянци са свикнали да мислят, че Владайската река е едно малко поточе, но тя може да бъде опасна при пролетното пълноводие, защото има голям водосбор. Често се е случвало напролет да има наводнения.
Реконструкцията на ул. “Народен герой” включва и изграждане на стоманобетонно корито, с което то вече става непрекъснато още от бул. “Никола Петков” чак до центъра на града.
Мястото, на което улицата пресича реката, сега е един широк 16,5-метров мост за коли и пешеходци. Нощно време е осветено, а улицата е със съвременни тротоари, скосени до нивото на асфалта при пешеходните пътеки. Цялата подземна инфраструктура беше реконструирана и поставена в изцяло нови трасета под улицата, съобразени с всички изисквания на нормативната уредба.