Ще разказваме за курорта като приказка за лечебни води, нимфи и история, обяснява кметът Ива Вълчева
Хисаря ще надскочи славата си на спа и уелнес курорт и ще бъде атрактивна културна, конгресна и спортна дестинация. Това е амбицията на новия кметски екип, а проектите, с които тя ще бъде осъществена, вече са подготвени или в процес на разработка.
„Приемайки първите правила за ползване на лечебните води през 1882 г., правителството на Източна Румелия де факто обявява Хисаря за първия балнеокурорт у нас. Много се гордеем с това и желанието ни е да развием потенциала на града и селищата в общината. Първата ни стъпка е да възстановим емблеми на града като Градския плаж, който не работи, а е знаково място не само за хисарчани", обяснява кметът на общината Ива Вълчева.
Заданието за ремонта на затворения от години градски плаж е готово и предвижда да има два басейна – открит с полуолимпийски размери и закрит. „Така базата ще може да се ползва през цялата година, а това е важно и за развитието на плувния спорт в Хисаря, който преди години имаше своите традиции и изявени спортисти. Сега трябва да дадем възможност на децата отново да тренират", казва Ива Вълчева. Работи се по плановете за ремонт и на стадиона в Хисаря, като се предвижда изграждането на второ, помощно игрище – за тренировки по футбол, както изискват повечето отбори.
„Залагаме на проектирането и търсим финансиране по европейските програми или от Министерството на младежта и спорта, но можем да осъществим идеите си и с кредит. В момента реконструираме и превръщаме в съвременен рехабилитационен и спа център една от емблемите на града - Момина баня, със заем от фонд ФЛАГ", допълва Вълчева. Когато тези спортни съоръжения и рехабилитационният център бъдат готови, цикълът на физическо натоварване и последващо възстановяване ще бъде затворен. Туристи и професионални спортисти ще имат още една причина да избират Хисаря за своите пътувания.
Екипът работи за реализирането на проекти на стойност над 16 млн. лева за подобряване на инфраструктурата и водоснабдяването, ремонт на Дома за възрастни хора в Старосел, нови детски и спортни площадки. Ще бъде обновен летният театър в града, за да се обогати културният и събитиен календар на общината, което без подходяща сцена не би могло да се случи. Проектира се нов пазар в Хисаря, на който да се продават фермерски продукти. Стратегията за развитие на туризма в общината предвижда привличането на инвеститори за изграждането на 5-звездни хотели в града. В момента има един от този клас, предстои строителството на още два. Плюс ще е и частната инвестиция по изграждането на голф игрище в Хисаря, над кв. „Миромир", за чиято реализация са стартирали необходимите процедури.
Кметският екип разработва „Бранд Хисаря", който ще обедини всички възможности за отдих, лечение, култура и спорт не само в града, а и в другите населени места в общината. „Идеята ни е до покажем уникалността на Хисаря като туристическа дестинация, нашите предимства пред другите курорти. Градът ни е известен, но и тези, които са го посещавали преди години, и тези, които за първи път ще дойдат, трябва да преоткрият неговите предимства. И тук не става дума само за Хисаря. Притегателни места за спа и уелнес туризъм са и Красновските минерални бани, и Старосел, а село Старо Железаре е музей и галерия на открито – рисунките по стените на къщите правят това място неповторимо. Затова и нашият бранд ще популяризира всички населени места в общината", изброява Ива Вълчева. Не по-малко привлекателен е тракийският култов комплекс в местността Четиньова могила над Старосел, открит от археолога Георги Китов през 2000 г.
Хисаря отбеляза 60 години от обявяването си за град и неслучайно девизът му е "Древен и млад". Тук историята е жива, античният град Диоклецианопол е музей на открито и практически учебник по римска и късноантична археология. Лечебните минерални извори, известни със своите уникални свойства, прекрасните паркове и градини, простиращи се на площ над 100 хектара в близост до археологическите обекти, правят Хисаря не просто поредния спа курорт, a дестинация, в която всеки да намери по нещо за себе си.
„Нашата визия за бъдещето на туризма е да разкажем за нашата община като приказка за лечебни води, нимфи и история", обобщава мечтата на екипа си Ива Вълчева.