- Движил се със 143 км/ч дори в центъра на Лясковец, където без малко да помете и друга кола, и със 165 км/ч в момента на сблъсъка, сочи автотехническа експертиза
- Според обвинителния акт Пантелеев, който има десетки пътни нарушения с година стаж зад волана, ще отговаря за причинена смърт по непредпазливост, но с квалификация "особено тежък случай"
- Делото започва на 27 септември
48 секунди - толкова са били нужни на 24-годишния Начо Пантелеев да стартира със спортния си мерцедес от Лясковец и като пилот от Формула 1 да застигне и премаже голфа на Ферарио Спасов на главния път София - Варна край с. Шереметя.
Това показва техническа експертиза по камери на АПИ и бензиностанция, която установява средна скорост на придвижване от 143 км/ч в двукилометровия маршрут. С толкова се е движил Начо Пантелеев и в центъра на Лясковец до мястото на адския сблъсък, отнел живота на популярния футболен треньор.
Преди това “пипнатото” до 800 конски сили возило щяло да отнесе друга кола на ул. “Васил Левски” и само рязка маневра на другия шофьор предотвратила сблъсък още в чертите на града, сочат свидетели.
На 11 ноември 2023-а Феро се прибирал към Ловеч от мач на отбора му “Дунав” (Лом) срещу “Локомотив” (Горна Оряховица). Настилката била мокра от дъжда, а автомобилът на треньора бил последен в бавно движеща се колона в съботния трафик. Мерцедесът на Начо Панталеев
тръгнал да изпреварва още в зоната на забранителна маркировка
Ускорявал бясно и за един кратък миг загубил контрол и се отклонил вдясно. Последвал свиреп сблъсък в голфа на Ферарио Спасов. Автоекспертите от петорната автотехническа експертиза установили скорост на мерцедеса от 165 км/ч в момента на катастрофата. Това е със 75 км над максимално допустимата за участъка.
От камшичния удар Феро издъхнал на място, а смазаната му като консервна кутия кола се озовала изхвърлена в канавката.
След инцидента Начо
твърдеше пред разследващите, че не помни нищо
Макар по-късно да лансира версия за изпреварваща неправилно срещу него кола от насрещния поток, която го принудила да свие. Такъв автомобил не бе открит по камери и свидетелски показания, което разби защитната теза на виновника рецидивист.
10 месеца след удара шофьорът със скромен шофьорски стаж и десетки пътни нарушения, документирани прецизно от прокуратурата, се изправя пред окръжния съд във Велико Търново. За 27 септември е насрочено разпоредителното заседание. Най-вероятното развитие е дело по съкратената процедура. Това означава, че всичко може да приключи в рамките на едно заседание, а Начо да се отърве с по-лека присъда.
Според обвинителния акт той ще отговаря за причинена смърт по непредпазливост при пътно-транспортно произшествие, но с квалификация “особено тежък случай”. Грозят го от 5 до 15 г. затвор, обясни окръжният прокурор на Ловеч Валентин Вълков, който водеше разследването.
“Налице са висока обществена опасност на дееца и деянието. От събраните доказателства става ясно, че в рамките на 5 месеца Пантелеев има 60 фрапиращи нарушения на Закона за движение по пътищата. Във всички тези случаи се е движил с над 100 километра в час, включително с 248 км/ч и 268 км/ч при излизане и влизане в населено място.
За 1 ден има 11 нарушения с над 100 км/ч
Всички са цитирани като ден, място и час на извършване на нарушението”, посочи на брифинг прокурорът.
Начо взел книжка малко повече от година преди фаталната катастрофа с Ферарио Спасов. Има данни, че наследникът на клана Манджите и преди това е шофирал необезпокояван. Официално има два акта и 10 електронни фиша, част от които платени, стана ясно още в разследването.
“Ще оспорваме правната квалификация “особено тежък случай”. Няма такива доказателства. Трагичен инцидент е, но е типично пътно-транспортно произшествие. Други подобни случаи не са квалифицирани като особено тежък случай. Тук се определя особено тежък случай на база минали, предполагаеми нарушения и на база скорост. Не се установява нарушение със снимка от камера на АПИ, че е минал даден автомобил, който не се знае кой го е карал. Установява се с фишове и актове”, каза пред “24 часа” адвокатът на Пантелеев Венцислав Фоти.
Оспорването на правната квалификация не изключвало възможност за минаване на делото по съкратена процедура. Зависело от Начо, който все още не бил взел решение.
“Относно автотехническата експертиза смятам, че доста са се постарали, но има неща, които не могат да се установят 100% - примерно за скоростта казват, че е около 164,7 км/ч. Като основна причина е посочено, че не е упражнявал постоянен контрол над колата и е допуснал да навлезе в съседна пътна лента, за което е допринесла и скоростта”, каза Фоти. За клиента си той
ще иска от съда минимално наказание
На база на съдебната практика юристи прогнозират 4-5 г. затвор с редукцията от 1/3, предвидена при съкратен процес. Ако отпадне тежката квалификация обаче, долната граница пада на 3 г. лишаване от свобода, т.е. хипотетично може и 2 години да му дадат за смъртта на Феро, разсъждават юристи.
В момента Начо Пантелеев е с отнета книжка, а мерцедесът, с който причини катастрофата, е тотал щета. Той се води на пловдивска фирма и не е ясно как му е предоставен, тъй като Начо няма нито ден трудов стаж.
Паралелно с разследването на катастрофата с Ферарио Спасов
срещу Пантелеев започнаха данъчни проверки,
погна го и Икономическа полиция. От акциите обаче няма никакъв резултат.
“Поне ние не сме уведомявани за резултат. Те са длъжни да уведомят Начо, в случай че образуват ревизионно производство или ако констатират някакви нарушения. Ако някоя преписка случайно са я прекратили поради липса на данни, те няма да ни уведомят. Няма образувано нищо по тая линия”, заяви адвокат Фоти.
От фамилията все още търсят купувач за луксозната къща, която Пантелееви обитават. Още преди месеци тя бе обявена за 360 000 евро.