6 часа преди нощния влак да дерайлира между Реброво и Своге се е наложило да бъде спряно напрежението в контактната мрежа. Причината е, че бързите влакове от София за Видин и от Варна за София се движат един срещу друг и може да се ударят челно. Само бързата реакция на служителите на железниците са спомогнали да бъде избягнат сериозен инцидент.
Снощи бързият влак от София за Варна дерайлира в района на Своге. При инцидента няма пострадали, а хората пристигнаха във Варна с 3 часа закъснение.
Във влака са пътували 237 пътници. Никой от тях не е пострадал, но доста от хората са се притеснили от инцидента. При навлизане в гара Своге втората талига на първия вагон излиза от релсите. Поради ниската скорост влакът е успял да спре бързо. Което е и спомогнало за избягването на по-сериозен инцидент.
5 минути след полунощ пътниците на бързия влак от София за Варна са стреснати от нетипичен шум и вибрация малко преди гара Своге.
"Както се движеше влака изведнъж се раздруса много силно и влака спря след известно време и мислехме, че ще се обърне", сподели пътник.
Оказва се втората талига на първия вагон е излязла от релсите, пише БНТ.
"Тези, които бяхме по-наблизо се поизплашиха, голяма част от тях, малките дечица, които го усетиха - също", каза друг пътник.
Пътниците са изведени от композицията.
"За нас беше - да кажем - приключение, но за възрастните хора това беше доста стресиращо".
"И така приключение - пътувахме 12 часа, нищо ново с БДЖ. Вече се чувствам мръсна и отивам да се пера вкъщи".
"При влизане на бързия влак 2627 от София за Варна, на стрелка номер 10 при гара Своге дерайлира втората талига на първия вагон. Причините към настоящия момент се разследват. За пътниците организирахме по най-бързия възможен начин електромотрисен влак от Своге до Мездра. Прекачихме ги. От гара Мездра осигурихме нов състав от вагони, с който да закараме нашите клиенти до гара Варна", обясни Анатолий Атанасов - директор "Оперативна дейност" в БДЖ.
За пътниците са раздали вафли и вода. От железниците отказаха да коментират причините за инцидента.
"Към този момент тече разследване, причините се разследват, но железният път е нов", заяви Анатолий Атанасов.
Железничари разказаха, че при ремонта на гара Своге, втори перон е скъсен, което е видно и от документацията на ремонта. Така по-дългите композиции се пренасочват към перони 1 и 3, за да могат да се събират на гарата. За отклонението от основната линия се ползва стрелка номер 10, където е станало и дерайлирането. Видно от документите за ремонта, тя води към коловоз, който не е предназначен за основен, а е маневрен.
6 часа преди влака за Варна да дерайлира на гара Своге, на същото място е избегнат друг, много по-сериозен инцидент. Светла Гогова пътувала в композиция за София, когато малко след Своге влакът спрял.
"Малко преди Реброво, не мога да кажа точно къде, спряхме просто в нищото и седяхме така може би 10-15 минути, когато кондукторката мина и ни каза, че влакът ще тръгне на обратно и да не се притесняваме", обясни Светла Гогова, свидетел.
Останала учудена, защо се налага влак да върви на заден.
"Всъщност се е предотвратил челен сблъсък между двата бързи влака - този от Варна за София и от София за Плевен. Наистина искам да благодаря на машинистите, които успяха да излязат от тази ситуация и нямаше поражения и жертви", каза още Светла Гогова.
От железниците заявиха, че заради ремонт на гара Реброво липсва възможност за разминаване на влакове в гарата, тъй като движението се осъществява само по един коловоз. При грешна манипулация на ръководител движение в гара Своге, е разрешил бързия влак от Варна за София да замине за гара Реброво, където единственият коловоз е бил вече зает от бърз влак от София за Видин. Грешката е установена много бързо и влакът се е върнал в гара Своге. Не е имало никаква опасност за пътниците и персонала. По случая е започнала проверка.