След смъртоносни мисии създават "Тритон 4000", за да стигнат до останките на кораба. Австралийски милиардер строи "Титаник 2"
Режисьорът Джеймс Камерън, който създава хитовия филм от 1997 г., е един от лудите фенове на злощастната история и се спуска до руините 33 пъти
Фенка 30 г. спестява, за да види отломките, двойка се жени в подводница, кацнала на носа на кораба
"Мечтите нямат цена. Някои хора искат ферари, други искат къща, аз искам да отида на "Титаник". Историята му има всички предпоставки за страхотна драма и последващите бедствия не биха имали всички тези елементи, за да направят тази приказна хроника."
Рената Рохас
Рохас е една от вманиачените авантюристки, които правят много жертви, за да видят останките на потъналия лайнер с очите си. Тя е била на борда в многобройни експедиции, които поради различни причини не са успели да стигнат до мястото на корабокрушението. В интервю, малко преди да тръгне на поредното гмуркане към 3800 м в океана, жената признава, че няма апартамент и кола, дори не е ходила до Еверест, въпреки че това е другата й голяма мечта. Спестявала в продължение на 30 г., за да стигне дотам. И накрая успява.
Ренета Рохас съвсем не е единствената, погълната от манията "Титаник". Докато някои от феновете само разглеждат артефакти в музеи безопасно на сушата, някои фанатици са решени на всичко, за да се впуснат в опасното приключение и да видят руините под водата. Проблемът е, че пътуването до дъното на океана от години се е превърнало в бизнес, а лайнерът - отдавна мъртъв на дъното, е златна мина.
Още с потъването му през 1912 г. неговата трагична история, в която умират 1500 души, предизвиква невиждана истерия. Всичко, което е създадено около злощастното събитие, е източник на печалба - книги, музика, филми, а от години и туристически посещения с подводници. Но пътуването е изключително опасно и потенциално фатално, както светът се убеди за пореден път миналата година.
Атлантическият океан се превърна във "воден гроб" и за петимата членове на екипажа на батискафа "Титан", който се взриви под водата на 18 юни 1923 г. Въпреки това преди дни беше обявено, че милиардерът авантюрист Лари Конър и морският изследовател Патрик Лахи конструират нова подводница, наречена "Тритон 4000", която планират да потопят, за да докажат, че все още е възможно да се стигне до легендарните останки.
Междувременно милиардерът Клайв Палмър пък съобщи, че проектира "Титаник 2" и ще създаде кораб, досущ като "непотопяемия" плавателен съд от 1912 г. За него било по-забавно да се заеме с тази си мечта, отколкото да брои парите си.
Колко вманиачени са хората по "Титаник", четете в новия 6-ти брой на списание "Космос" за месец юни 2024 г.