Първо, не прекалявайте с пиенето. Второ, не прекалявайте с шефа
"Точният човек" е специален проект на "24 часа" за професионалния успех, растежа в кариерата, личностното развитие, отношенията на работното място, за добрите практики на работодателите, за новини от HR сектора и мениджмънта, за пазара на труда и свободни работни места.
Компанията, в която работите, има годишнина от създаването. И шефовете канят на тържество.
Супер. Целта е да се веселите, но не забравяйте, че поведението ви на тази сбирка може да помогне или да попречи на кариерата ви.
Първо много внимателно проучете къде ще е купонът, за да съобразите какво да облечете. На диско парти ще изглеждате нелепо в тежкарски дрехи, на вечеря в луксозен ресторант не трябва да сте неглиже.
Дори да имате страхотен марков тоалет обаче, помислете дали да го сложите. Не е добре колегите да ви завиждат, а да сте по-елитно облечени от шефа не е полезно. Може да помисли, че ви е прекалено голяма заплатата. Същото важи и за бижутата.
Тоалетът е особено важен за дамите - дори страхотно да ви стои разголената рокля, трябва да сложите една идея по-консервативна. Купон, купон, но си е част от работата. Все пак не отивайте с дрехите, с които ходите в офиса - ще покажете неуважение към усилията на шефа да организира празник.
В случай че сте нов/а във фирмата и това ще е първият ви купон там, непременно разпитайте колегите има ли някакви традиции. Понякога се оказва, че и за празненство ви трябва подготовка - например на духовит и смислен тост по време на вечерята или на закачлива песен, с която ще поздравите шефа си в караоке частта на купона.
Основно правило е да внимавате с алкохола. Прекалено развеселен или, не дай боже, пиян колега никому не е приятен. Това може да се окаже толкова пагубно за кариерата, колкото и груба грешка във всекидневната работа.
Не трябва да се злоупотребява и с храната. Няма да блеснете с непрекъснато препълнена чиния, сякаш не сте яли от седмица и специално сте чакали този коктейл, за да се натъпкате. Не премъквайте подноси от шведската маса към вашата под предлог, че се грижите да нахраните колегите.
Ако сте на вечеря и можете сами да поръчвате, не избирайте най-скъпото в менюто. Компанията плаща, но шефът няма да се зарадва, че точно тази вечер за първи път сте решили да опитате бели трюфели. Разбира се, недейте и прекалено да скромничите в поръчката, за да не ви помислят за глупави.
Второто основно правило е да се въздържате от флиртове. Вярно, че обстановката предразполага, но трябва ли да ухажвате колегата/колежката пред очите на всички. Ако толкова много ви харесва, уговорете си среща на друго място.
Неформалната сбирка е удобен повод да поговорите с шефа и с хора от други отдели, с които рядко контактувате. Гледайте обаче да не досаждате. Особено на шефа. И тук той си остава началник, диктува правилата. А дори да си приказва охотно с вас, колегите ще ви сметнат за подмазвач.
Внимание - не се опитвайте да уреждате по-висока заплата или други делови въпроси. Надали ще се получи, а ще направите много лошо впечатление. Това е празненство. Ако наистина смятате, че заслужавате повече пари или по-висок пост, си ги поискайте на среща в офиса, най-малко за да разполагате с време и тишина да се мотивирате защо ви се полагат.
Каквито и недостатъци да има купонът, не ги критикувайте нито вечерта, нито на другия ден. Напротив, намерете начин да благодарите, че мениджърите са го направили. Стотици други компании и ведомства не смятат за нужно да правят такива разходи. Така че вие сте от щастливците.
В "Точният човек" можете да прочетете още:
3 коварни желания, които издават вътрешна неувереност, и как да не саботират успеха ви
5 признания, които няма да чуете от шефа. Ако ги отгатвате, вдигате шанса си за успех
Като се ядосвате на колега, го овластявате. Техники за самоконтрол
Защо е опасно да плащате "данък удовлетворение" в работата и кога да спрете
Как да се оправяте с колега всезнайко
Какво е почтен егоизъм и как води към успех
Научно доказано: Първа точка в дневния график "5 минути усмивка" променя живота
Зони на комфорт, разтягане и дискомфорт - как помагат за успех в работата
Паникьор, непукист, реалист или що е то полезна тревожност и как ви води напред в кариерата
Принцип на Айзенхауер и матрица на Кови или как да класифицирате задачите и да побеждавате
Изяжте жабата - ключов принцип за ефективност и успех в работата