„Поне 4 години са необходими, за да може децата да решават практически проблеми в училище. Това ще ги подготви още по-добре за живота. Съвременното образование е добро, когато е насочено към формиране на умения за живот". Това каза образователният министър Галин Цоков в "Интервюто в Новините на NOVA".
Според него подобна промяна не може да стане само чрез задачите за външно оценяване. Нужно е обществено съгласие за това, поясни министърът.
По думите му, когато половината от задачите за външно оценяване са с по-голяма практическа насоченост, показват, че не пада рязко успеха. „Децата се справят много добре с извличане на информация от таблици, графики, диаграми – това е индикатор и при оценяване на международните сравнителни проучвания Пиза", каза министърът. Те не са се справили толкова добре със задачи по финансова грамотност, допълни той.