Бургаските учители ще бъдат едни от най-добре платените в страната. Това става възможно с новия колективен трудов договор (КТД), подписан между кмета Димитър Николов и представители на учителските синдикати.
Самите синдикалисти определят новия КТД като най-добрия към този момент в цяла България. В документа са договорени условията на труд и заплащане в учебните заведения.
Предвидено е увеличение на допълнителните плащания и увеличение на заплатите на квалифицирания непедагогически персонал в училищата и детските градини, информират от общината.
Бъдете инициативни и мотивирайте учениците да постигат по-високи резултати, призова бургаският кмет. През 2008 г. Димитър Николов първи между българските кметове разписа колективен трудов договор (КТД) с работещите в сферата на образованието, в условията на делегирани бюджети.
"Делегираните бюджети не позволяват общината да бъде по-щедра по отношение на базовите заплати, но се повишават ставките за часовете над преподавателската норма - т.нар. лекторски", коментира зам.-кметът по образование, здравеопазване и младежки политики Михаил Ненов.
И добави, че общината продължава да изпълнява един от устойчивите си ангажименти да се грижи и за непедагогическите специалисти, които често са дискриминирани в националния КТД.
Договорено е увеличение на процента за непедагогическия персонал спрямо минималната работна заплата, обърнато е повече внимание на помощник-възпитателите.
На подписването на колективния трудов договор присъства и новият шеф на дирекция "Образование" Катя Мишева.
От страна на синдикалните организации подписи сложиха председателят на общинската организация на Съюза на работодателите в системата на народната просвета в България Павел Чепов, председателят на Синдиката на българските учители към КНСБ Константин Янков и председателят на Регионалния синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа" Огнян Маринов.
По време на срещата кметът и представителите на учителските синдикати обсъдиха въпроси, свързани с развитието на образованието, въвеждането на иновативни технологии в учебния процес и подобряването на инфраструктурата.