от 10 години искаме електронен контрол, че всички часове в обучението на новите водачи са взети. Така ще се знае, че проблемът не е в школите, каза мъжът, който е инструктор от 42 години. Това каза Красимир Георгиев от браншовата организация на автошколите при откриването на новия етап от националната кампания "Карай умно, стигни жив" на медийната платформа "24 часа". Въпреки отчетливото намаление на катастрофите, за съжаление България остава на първо място по жертви на пътя в ЕС. Законът за движение по пътищата е променян над 100 пъти, без обаче да се постига търсеният ефект. Кампанията е в партньорство с Министерството на транспорта и е подкрепена от ЗАД "Булстрад".
164 били автошколите в 60-милионна Франция. В България са 1000. "Има т.нар. важни и отговорни професии. Инструктурската е регулирана. "24 часа" направи проучване, 86% одобряваха електронния контрол. Защо транспортното министерство не го направи, запита Георгиев. И обясни, че транспортното министерство е платило 30 000 лева за проекта, но сега ще направи нов, който ще потъне в бюрократичност и ще отнеме години.
А министър Георги Гвоздейков отговори, че има нова наредба, но автошколите я саботират. Тя е пусната за съгласъване, от транспортното министерство очакват бележки по нея. След това ще я пуснат и за обществено обсъждане.