Заложихме 263 млн. лв. за градската железница, отпуснахме 100 милиона от фонда за общински проекти, 20 млн. лв. за изграждане на Клиниката по педиатрия и 14 - за Концертна зала
В кампанията често ме питат какво направи вашето управление за Пловдив, затова ще отговоря в цифри – осигурихме над 400 млн. лв. за един няколко много важни проекти, обясни бившият финансов министър и водач на листата на „Продължаваме промяната – Демократична България" под тепетата Асен Василев.
Мащабни инвестиции в изоставени от години проекти в Пловдив бяха стартирани и беше осигурено финансиране по време на управлението на коалицията „Продължаваме промяната-Демократична България". Заложихме в Плана за възстановяване и устойчивост 263 млн. лв. за градската железница. Осигурихме 100 милиона лева чрез специализирания фонд за финансиране на общински проекти към МРРБ. Със 70 млн. от тях кметът на Пловдив реши да довършва стадионите на „Ботев" и „Локомотив". Преди това намерихме средства за два много важни проекта за децата на Пловдив – изграждането на Детска клиника към УМБАЛ „Св. Георги" и ремонта на едно от най-старите училища в България – Хуманитарната гимназия „Св. Св. Кирил и Методий". Чрез Министерството на културата бяха осигурени и 14 млн. лева за дълго чакания ремонт на Концертна зала.
„Но най-важното е, че променихме философията на финансиране на проектите, като заложихме ясни критерии", подчерта бившият финансов министър и водач на листата на ПП-ДБ под тепетата Асен Василев. Той акцентира каква е разликата с предишния модел - управлението на ПП-ДБ поставя финансирането на общинските и държавните проекти на принципна основа, а не е под мотото „кой кмет е наш и кой изпълнител е послушен". „Поискахме от кметовете да посочат само напълно готови проекти, които искат да бъдат финансирани, а държавата пое своята отговорност за националните. Разписахме всички обекти в държавния бюджет и те бяха одобрени от Народното събрание, за да не зависи тяхното изпълнение от волята на партиите", допълни Асен Василев.
Градската железница на Пловдив
"За нея се говори от 80-те години на миналия век, но нито едно правителство не направи нещо конкретно, за да започне реализацията на този толкова важен проект за гражданите на Пловдив и цялата област", обясни водачът на пловдивската листа на ПП-ДБ.
Според анализите по проекта всеки ден над 25 000 пловдивчани отиват на работа в съседните индустриални зони, други 20 хиляди души от съседните общини пътуват в обратната посока. За всички ще е по-лесно, ако имат удобен и бърз влак, който се движи по график и не чака в задръстванията. Ефектите ще са огромни – пести се време и пари и се подобрява качеството на въздуха.
„Заложихме 263 милиона за Градската железница на Пловдив в Плана за възстановяване и устойчивост. Мотивирахме експертите от националната компания „Железопътна инфраструктура" да рестартират проекта и вече се работи по техническата разработка за изграждане, има визуализация, а догодина може да започне строителството и след две години да приключи", обясни Василев.
По задание железницата ще осигури бързи и удобни връзки в цялата област от Карлово до Асеновград, без трафикът да минава през Пловдив или по тясното и винаги задръстено Околовръстно шосе. Вече е готова спирката до летището, планирана е и тази до най-голямата индустриална зона край Пловдив. Жп линията по бул. "Копривщица", която ще стане част от трасето на градската железница, ще бъде повдигната на естакада. А това ще сложи край на висенето по прелезите и и бързото придвижване на хората от центъра към район „Западен", Околовръстния път и съседните населени места.
Хуманитарната гимназия
„Чудя се как толкова правителства преди нас и толкова кметове на Пловдив не са реновирали сградата на тази емблематична гимназия не само за Пловдив, но и за България", коментира Асен Василев и припомни, че това е кауза на „Продължаваме промяната" и битката за нея е започнала още по времето на правителството на Кирил Петков. С финансова подкрепа, осигурена от Министерството на културата през 2022 година, и големия транш, отпуснат хна Пловдив от специализирания фонд за подкрепа на общински проекти, създаден от кабинета „Денков", започна нейният ремонт през юни миналата година.
Сградата ще бъде съхранена за следващите поколения, а учителите и учениците ще работят при много по-добри условия. Ще бъде обновен и дворът на гимназията, в който до скоро се виждаха паднали стълбове от уличното осветление и напукан асфалт, а играта на децата си беше направо опасна.
"Голямоконарско шосе"
От специализирания фонд за подкрепа на общинските проекти
"Пловдив получи средства и за новия етап от реконструкцията на "Голямоконарско шосе", припомни Василев. В края на миналата година МРРБ отпусна на общината 19 млн. лева за участъка в рамките на града. Реконструкцията на този участък вече започна и се очаква да приключи до м. август.
Клиника по педиатрия към УМБАЛ „Св. Георги"
"Това е поредният пример как намерихме пари за строителството за доизграждането на Клиниката по педиатрия към УМБАЛ „Св. Георги", коментира още водачът на пловдивската листа на ПП-ДБ Асен Василев. Първоначално за новия корпус държавата отпусна 17 милиона, а миналия септември кабинетът „Денков" осигури още 20 млн. лева.
Това е изключително важен проект за града и областта, за който се говори от десетилетия. Клиниката е необходима, защото в града живеят близо 80 000 деца на възраст до 18 години. Допълнително в нея се лекуват деца от цяла Южна България. Тя е единствената в региона, която разполага с опитни лекари от всички специалности. Всяка година в клиниката се хоспитализират над 5500 малки пациенти, а през Спешното детско отделение годишно преминават приблизително 28 000 деца.