"Има няколко предпоставки, за да се случи този инцидент. Автомобилът на НСО е с тегло 3 тона, пострадалият автомобил е 1400 кг. Изчислихме, че ударът е бил с не по-малко от 130 км/ч", коментира в ефира на "Здравей, България" по Нова телевизия Ивайло Желязков, пътен експерт от Европейския център за транспортни политики.
Според него линията на видимост на пътния участък се скрива от няколко пътни знаци. "Водачът на НСО е имал много малко време за реакция. Предвид удара, който се е случил, той се е движел над позволеното", добави Желязков.
По негови думи това е един от най-натоварените участъци в района. Ограничението там е 90 км. "Ако автомобилът се е движил с 90 км, ударът нямаше да е толкова голям и жесток. Пострадалият автомобил е бил с много стари зимни гуми и с малко тегло. Колата на НСО е изрядна откъм поддръжка", заяви пътният експерт.
След инцидента край Аксаково, разследването около случая продължава. Вчера премиерът Димитър Главчев поиска незабавна проверка във връзка с информацията за асфалтирана част от път в района на Аксаково, където преди дни имаше тежка катастрофа с автомобил на НСО.
Малко по-късно случаят взе две глави във варненското Пътно управление - там бяха отстранени директорът на ОПУ инж. Явор Пасев и началникът на отдел "Инвестиционно-ремонтни дейности" Севдалина Казълова.
Асфалт не е положен само на мястото около катастрофата, а и на много места по пътния участък, съобщава още Нова телевизия. Асфалтирането на пътя, където стана тежката катастрофа, е започнало три дни след инцидента.
Инцидентът с бившия премиер Кирил Пеков стана към 17,30 часа миналия четвъртък на пътя Варна - Добрич край Аксаково. Той е бил в кола на НСО с още трима души, сред които шофьор от службата за охрана и пиара на "Промяната" Найо Тицин. Друга кола отнела предимството на джипа с Петков и станала катастрофа. Петков не пострада, но шофьорът на другия автомобил - мъж на 63 години, почина на място, а 58-годишната му съпруга Красимира пострада тежко. Тя е приета в болница "Света Анна" във Варна.