"При 50-60 км/ч автомобилът на НСО става уязвим. Може да има 20-30 километра бонификация от гледна точка на сигурността на охраняемото лице". Това обясни пред БНР ген. Димитър Владимиров, бивш началник на НСО, по повод катастрофата край Аксаково с кола на НСО, в която се е возил лидерът на "Продължаваме Промяната" Кирил Петков.
"Има едно негласно правило, че когато има знак, скоростта не се намалява до отбелязаната, защото някой може да има намерение да извърши атентат срещу автомобила с охраняемото лице. Това се практикува по цял свят".
Статистиката показва, че на година от служители на НСО се изминават около 2.5 млн. километра, отбеляза ген. Владимиров и посочи, че за същия период се регистрират едва по 3-4 катастрофи, в които те участват. В повечето случаи обаче едва една от тях е по вина на служителите на НСО.
"Шофьорите знаят, че началници са им не охраняемите лица, а тези, които управляват НСО".
Ген. Димитър Владимиров коментира също покушението върху словашкия премиер Роберт Фицо и грешките, допуснати от охраната му.
"Когато има срещи с граждани, трябва задължително да има авангард от охраната, контролиращ тези, които контактуват с министър-председателя. Такова нещо не се видя. Второ – охранителите бяха на разстояние от него.
Когато прозвучава изстрел, задължението на охраната е по най-бързия начин да свали охраняемото лице на земята. Единият охранител трябва да го покрие, а другите – да съдействат за залавяне на атентатора. Тук се получи нещо фрапиращо - четири куршума и едва тогава идва реакцията на охраната. Това са закъснели действия".
В НСО имаме два случая, при които в близост до президента Желев бяха разкрити от авангарда хора, които имат оръжие, посочи още ген. Владимиров в предаването "РадиоТочка" по БНР.
Той подготвя книга, в която ще разкаже и за други моменти, в които са спасявани от покушение високопоставени политически фигури.