Живeeщите в кв. "Възраждане" не искат огромното съоръжение близо до най-големия в града пазар "Краснодар"
Задава се пореден ропот от граждани в Бургас срещу намерението на общината да изгради многоетажни паркинги.
Този път локацията на недоволство е пространството около най-големия пазар "Краснодар", става ясно от писмо на жител от кв. "Възраждане".
Мястото е предложено в анкета от кметството, но се очертава най-вероятно да бъде отхвърлено от живеещите наоколо.
"Възраждане" е най-гъсто населеният квартал на Бургас и с най-голяма нужда от места за паркиране
Вътрешнокварталните улици са тесни, в лошо състояние и по тях трудно се разминават две коли.
Според гражданина, внесъл писмото до общината, мястото до пазара "Краснодар" е неподходящо заради обкръжаващата го среда. Това било и становището на стотиците търговци, изразено чрез него, с които разговарял, преди да уведоми кметството.
"Краснодар" в контраст е ограден от 4 тесни еднолентови улички. Само една от тях - "Цариградска", има достъп до "Гладстон". Това е най-близката двупосочна пътна улица, двулентова. Друга от улиците - граници на пазара - "Св. Климент Охридски", е със затворен достъп до "Гладстон" заради трафопост.
Такъв постоянен и огромен поток от автомобили, редом с този на понастоящем пазаруващите граждани и на търговците, би изисквал пътна инфраструктура, която е неподходяща и несъвместима за този жилищен район", пише във възражението до общината.
Според обитателите в района огромният паркинг със стотици места за коли насред тесните улички чувствително би нарушил качеството на живот на местните хора
заради шума и огромното количество вредни емисии
от отделените газове от колите.
Освен това обитателите на близките до "Краснодар" жилищни сгради се опасявали, че може да се пропукат при строежа на огромното съоръжение. И дават пример с изграждането на подземния паркинг на пл. "Св. св. Кирил и Методий", където се пропука едонименният храм.
"Разбираема е нашата загриженост и тревога,
че един такъв гигантски строеж - самата строителна дейност, работата с големогабаритни машини, а и стотиците тонове завършена сграда биха застрашили целостта на околните сгради, почти всички жилищни и частна собственост.
За мен е абсурдна перспективата жилището ни, дори и застраховано, да стане неизползваемо поради прибързаност и липса на предварителни проучвания, анализи и най-вече гаранции", пише във възражението до общината.
Иначе живеещите в квартала одобрявали желанието на общината да разреши проблема с паркирането, но според тях, преди да ги питат трябвало да им предложат експертно становище, което да разсее притесненията им. Исканията от живеещите наблизо са
многоетажният паркинг да бъде изнесен до
периферни пътни артерии,
опасващи квартала като "Мария Луиза", "Христо Ботев", "Иван Вазов" или "Сан Стефано".
Според тях трябвало да се има предвид и хипотетичната ситуация евентуалният паркинг да бъде завършен преди застрояването на частните имоти на "Цариградска" между "Ивайло" и "Цар Калоян".
Ако това стане, влизането на коли в него би се затруднило от строителните машини. Дори сега само с един строеж "Цариградска" се блокирала, отбелязват жители на "Възраждане".
В анкетата на общината има още 4 други предложения освен "Краснодар" и всички те отстоят от него на повече от 500 метра, но само един терен от тях излиза на обходния бул. "Мария Луиза", който е най-широката пътна артерия в района.
"Не съм се отказал да търся решение
за проблема с паркирането в квартал "Възраждане". Ще направим пореден опит този път да постигнем консенсус сред жителите там, за да изберем заедно най-подходящите и одобрявани от всички локации за изграждането на етажни паркинги", заяви преди началото на анкетата през април кметът Димитър Николов.
Преди време общината предложи вариант за решаване на проблема с паркирането в друг оживен район на Бургас чрез многоетажен паркинг на бул. "Демокрация", но и той бе отхвърлен от обитателите на съседните сгради на отредения терен.