Община Горна Оряховица вече има лиценз за извършване на самоохрана. Това дава възможност за по-широки правомощия на новата структура - "Контрол, охрана и превенция", която предстои да бъде създадена. Служителите ще бъдат униформени и ще се грижат за обществения ред. Това съобщи във фейсбук кметът Николай Рашков.
"Съществуващата досега служба „Обществен ред и сигурност" нямаше правно основание за проверка на лица, на документи за самоличност, на багажи при посещение в общински обекти и т.н.
Сега такива правомощия са вече факт", обясни кметът. И мотивира нуждата от нова общинска полиция с упражняване "на истински контрол по опазване на обществения ред и имущество.
Затова Рашков подал заявление до ГД „Национална полиция" за издаване на лиценз за извършване на охранителна дейност.
"По смисъла на Закона за публичните финанси, бюджетни организации като Общината имат право да извършват самоохрана при същия лицензионен режим, който важи за частната охранителна дейност.
Лицензът е факт, след като преминахме всички необходими процедури", написа той.
Ръководител на новото общинско звено Дирекция "Контрол, охрана и превенция" отново ще е Венцеслав Добрев. На него ще се разчита за надграждане на функционалността на структурата.
Досега служителите можеха да връчват призовки от правораздавателните институции, документи от „Местни данъци и такси" на лица, които са длъжници, да съставят актове по Наредбата за опазване на обществения ред и по Закона за етажната собственост.
"Занапред в още по-голяма степен ще разчитаме на тях за спокойствието на гражданите, но също така и за контрол и санкции при неспазване на правилата.
Строг контрол ще се упражнява включително и за това дали домашните любимци са чипирани и регистрирани по надлежния ред. Това е част от комплекса мерки, който предвиждаме за справяне с популацията от бездомни кучета. Първоначално служителите ще издават само предписания, но в бъдеще ще се налагат и глоби.
По този начин ще е налице превенция срещу изоставянето на любимци и изхвърлянето на нежелани потомства", надява се кметът.