Те ще ви помогнат да отключите пълния си потенциал, ако можете да ги кажете за себе си, като се погледнете в огледалото
"Точният човек" е специален проект на "24 часа" за професионалния успех, растежа в кариерата, личностното развитие, отношенията на работното място, за добрите практики на работодателите, за новини от HR сектора и мениджмънта, за пазара на труда и свободни работни места.
"Във всеки един от нас звучат два вида вътрешни гласове. Едните саботират нашия успех и пречат на развитието ни. Другите могат да ни помогнат да отключим пълния си потенциал и да постигнем нашите мечти", обяснява Лоли Даскал. Той е президент на една от известните американски консултантски фирми и е написал няколко книги за лидерството и техниките за професионален успех.
Даскал твърди, че каквито и да са вашите роли и стремежи в професионалната или личната сфера, има 5 неща, които винаги трябва да можете да кажете, като погледнете себе си в огледалото.
1. Аз съм искрен/а. Проучванията показват, че всяко трето изречение, което изговаряме, е лъжа. Когато лъжата е толкова широко разпространена, казването на истината се превръща в трудна задача, признава Даскал.
Въпреки това честността е от критично значение за вашия успех. Когато поемате отговорност за собствените си избори и признавате, ако сте направили грешка, се освобождавате от оковите, които ви пречат да продължите напред и да бъдете себе си. Това показва на хората около вас, че могат да ви имат доверие. И че си приличате поне по едно нещо: и вие грешите като тях.
Когато се придържате към истината, няма значение колко често ви задават един и същи въпрос, защото никога няма да бъдете уловени в лъжа.
2. Аз съм почтен/а. Повечето хора търсят бърз и лесен начин за постигането на своите цели, готови са да постъпват нечестно или да се примирят с по-прости и некачествени решения.
"Не прави на другите това, което не искаш да правят на теб" е категорична повеля, която моралните хора следват.
Почтеният човек винаги си върши отлично работата, не я претупва. Да се справяте отлично с нещо означава да бъдете по-добри, а не по-бързи, да се концентрирате върху качеството, а не върху количеството. Ако искате хората да повярват във вашите качества, трябва да можете да кажете, че сте почтени и в това.
3. Аз съм човек, на когото може да се има доверие. Доверието не се печели лесно. Ако искате другите да ви вярват, първо трябва да се докажете. Доверието се гради с действия, а не с думи. Трябва да вършите правилните неща по правилния начин и да си спазвате обещанията.
4. Аз съм лоялен/лоялна. Човек, който може да каже за себе си, че е лоялен, знае как да помага на другите и как да ги защитава. Да бъдеш лоялен означава да мислиш за другите, преди да мислиш за себе си.
5. Аз съм смел/а. Смелостта и куражът не са вродени за повечето от нас. Обикновено първата стъпка към придобиването на смелост е превръщането на страховете в мотиватори.
В работата, както и в другите сфери на живота, страхът може да бъде непреодолима пречка по пътя към щастието и успеха. (И страхът от неодобрение е страшен.) Когато си казвате, че сте смели, вие заявявате пред себе си, че сте готови да се изправите пред страховете си и да ги преодолеете.
Когато винаги можете да кажате тези пет неща за себе си, освен че ще отключите пълния си потенция за успех, винаги ще изпитвате и самоуважение към себе си.
В "Точният човек" можете да прочетете още:
С психологически техники ще разберете дали семейството основателно недоволства, че много работите
Научен алгоритъм в 6 стъпки да се справяте с тревоги и да успявате в кариерата
Хлъзгави фрази, когато не искате директно да кажете "не"
10 качества, с които винаги блестите като професионалисти
Техники да отличите арогантен надувко от уверен професионалист
Как да не позволявате никой да ви ядоса на работа
Какъв комплимент към колега и делови партньор винаги ви води към успех
6 хвалби, с които всъщност се излагате
Научно доказано: Кимайте с глава, за да ви харесат
Документът е ваш добър приятел при лош шеф
Първи закон срещу стрес в работата – премахнете излишното
Само "Еврика" не стига за успех, като ви осени идея в работата