Изправени пред глобалните предизвикателства за икономическото развитие, германският бизнес остава оптимистично настроен за своя растеж и перспективите за сътрудничество в Китай, пише радио Китай.
„Решението за разширяване в Китай след световната финансова криза се оказа ключов стратегически ход, подкрепящ растежа на нашия глобален бизнес“, казва Маркус Штайлеман, главен изпълнителен директор на Covestro. През 90-те години предшественикът на компанията Bayer MaterialScience стратегически избра Шанхай като място за изграждане на своя интегриран производствен център. Covestro обяви инвестиция от 1 милиард евро за значително разширяване на капацитета си в завода в Шанхай през 2010 г. До края на 2023 г. общите й инвестиции в китайския пазар са надхвърлили 4 милиарда евро.
Докато Китай продължава похода си към модернизация, това предоставя дългосрочни възможности за германските предприятия. В контекста на засиленото китайско-германско икономическо и търговско сътрудничество и двете нации активно се стремят към партньорства в зелено развитие, индустриален преход и развитие на новите технологии.