България получи „зелена светлина" от Европейската комисия за проектиране и строителство на платното от Кулата към София извън Кресненското дефиле по Източен вариант Г10.50 на Лот 3.2. от АM „Струма". Това ще даде възможност да започне работата по последния участък на аутобана между Крупник и Кресна. Ще се работи и за второ трасе извън дефилето в посока София – Кулата.
Правителството възложи на министрите на регионалното развитие и благоустройството и на транспорта и съобщенията да предприемат необходимите действия за проектиране и изграждане на Лот 3.2. Предстои да започне работата по проектирането и строителството на трасето в посока Кулата – София по източния склон на Кресненския пролом.
Възлага се и прединвестиционно проучване за ново трасе в посока София – Кулата извън Кресненското дефиле.
Предвижда се да не се предприемат действия за изпълнение на дясно платно (от София към Кулата) на Лот 3.2. на АM „Струма" по трасето на съществуващия път Е-79 преди да се разгледат възможните алтернативни, предмет на прединвестиционните проучвания.