Един от основните проблеми е, че кибертормозът не е ясно инкриминиран в законодателството, а само отделни негови форми.
Това каза Светослав Василев, директор на дирекция „Киберпрестъпления" в Националната следствена служба (НСлС) по време на форума „Заедно в борбата с кибертормоза над деца", който се провежда в София, под патронажа на вицепремиера и министър на външните работи Мария Габриел. Организатор на събитието е Българската академия за сигурност.
Василев добави, че все по-често се разследват форми на кибертормоз, които изискват бързи действия. Той отбеляза, че основната проява на кибертормоз над деца е кражбата на самоличност, създаването на фалшиви профили в интернет, чрез които се уврежда имиджът на детето пред съучениците му и го докарва до различни състояния, дори самоубийство.
Владимир Димитров, директор на дирекция „Киберпрестъпност" в Главна дирекция "Борба с организираната престъпност" (ГДБОП), коментира, че в сравнение с миналата година вече е удвоен човешкият ресурс на дирекцията и тя разполага с 10 служители, а скоро и с 11. Димитров разказа, че основната им дейност е да противодействат на хора в България, които свалят от интернет и разпространяват съдържание с детска сексуална експлоатация. Разследват се също така жалби на родители, които се оплакват, че децата им са станали жертва на педофил в интернет пространството като извършват и проверки по сигнали за кибертормоз.
Един от най-големите проблеми за деца в целия свят е кибертормозът, заяви при откриването на форума председателят на Българска академия за сигурност Владимир Бронфенбенер. След кибертормоз едно дете изпитва напрежение, стрес, липса на доверие към другите, самота и следва намаляване на успеха в училище, добави Бронфенбенер.
Предложение темата за кибертормоза над деца да се пренесе в Народното събрание направи Мюмюн Мюмюн, зам.-председател на комисията по вътрешни работи в парламента, народен представител от ДПС. Той отчете важността на ролята на родителите в борбата с кибертормоза и в това действията по темата да бъдат общи на отговорните институции и гражданското общество.
Емилия Лазарова, зам.-министър на образованието, посочи, че в момента е създадена и работна група за създаване на по-широка визия за дигитализация в образованието. Тя добави, че се обсъжда кибертормозът и правилната работа с интернет да бъде по-широко застъпена във всички учебни предмети.