Казино операторите са достатъчно известни в България, най-малкото заради многото реклами с известни личности, които популяризират продуктите, бонусите и кампаниите им. Това, което остава извън светлините на прожекторите обаче, са софтуерните разработчици. IT фирмите, които създават алгоритмите, матриците, графичните и звуковите ефекти на казино и видео игрите, заслужават специално внимание. Кои са най-популярните разработчици на слотове, игри с карти и всички възможности казино приключения, а и на компютърните игри като цяло? Това е нашият избор за Топ 3.
Amusnet - перлата на българската iGaming индустрия
Безспорно трябва да започнем с най-яркия български представител в международната гейминг индустрия. Това е компанията Amusnet, наследник на EGT, която не просто спечели най-престижните световни отличия в индустрията през последните години, но и смело задава нови стандарти. Портфолиото й включва 260 заглавия - ретро и иновативни слот игри, покер на живо с реални крупиета, бакара, рулетка, кено, джакпоти и още много. Над 1500 оператора в цял свят включват тези заглавия в каталога си. Голямата цел на родната компания е да затвори цикъла с решения за наземни казина - слот автомати, а след това и хибридни терминали, рулетки и още машини, съчетаващи физическата тръпка с иновациите.
Особено внимание заслужава успешното навлизане на Amusnet в сектора на казино игрите на живо. Те провеждат в специални студиа с истински дилъри, увеличавайки усещането за игра в истинска казино зала. При слотовете Amusnet добавя стойност с ретро и модернистичен дизайн, но и с вградена джакпот функционалност, която увеличава шансовете за печалби. Компанията не крие, че предлага по-голяма честота на промоционалните функции в игрите. Това, заедно с безупречните графики и забавните сюжетни линии, обяснява защо слотовете им са харесвани навсякъде по света.
Haemimont Games - пионерът на българските видео игри
През 1997 г. в България е поставено началото на Haemimont Games, любима компания за игрален софтуер и компютърни игри. Ако се интересувате от стратегии, история и фентъзи, това определено е компания, която би трябвало да познавате. Първата им игра Tzar: The Burden of the Crown излиза през 2000 г. Следват успешните Celtic Kings и Glory of the Roman Empire, първата българска 3D комерсиална стратегическа игра. Най-известните заглавия са сериите на симулацията Tropico, Surving Mars и ролевата екшън игра Victor Vran, базирана на Play Station, а в последствие и на Xbox One.
В последствие компанията се разделя на две, като игралното направление се отделя от създаването на специфични приложения и услуги за оценка на риска за корпорации и организации. Нaemimont Group разработва и други решения в сферата на информационните технологии, включително облачни услуги. Игрите обаче остават най-разпознаваеми и постигат комерсиален успех в доста конкурентния световен пазар.
Gameloft - гигантът за мобилни игри
Френската компания е един от пионерите в бранша и остана на върха над две десетилетия. Основана през 1999 г., Gameloft се фокусира върху видео игрите, а след сега и върху мобилните игри. Досега е създала над 190 заглавия. Някои от най-известните са Dragon Mania Legends, Minion Rush, Asphalt, Modern Combat, War Planet Online и Dungeon Hunter. Българският й офис пък работи върху една от най-успешните игри - March of Empires, мултиплеър стратегия за смартфони. Постепенно Gameloft се превръща в световен гигант с внушителен размах, богати сюжетни линии, страхотна визия и пристрастяващ геймплей.
Плюсът на Gameloft е, че адаптира продуктите си към локалните пазари с езикови версии на повече от 14 езика. Това прави игрите им по-достъпни. И е едно от обясненията на факта, че над 55 милиона уникални потребители и над 100 държави се забавляват с тях всеки месец. Другото е техническата съвместимост на игрите с всички операционни платформи, включително и интеграцията с игрални конзоли.
Това са малка част от водещите компании, които превръщат гейминга от нишова субкултура в световен феномен и част от ежедневието на милиона хора по света. А кои са вашите любими игри и какво знаете за създателите им?