- Хотелиери и туроператори доволни от решението на министърката да създаде публично-частни партньорства между бизнеса и общините за реклама на страната
- Само с 5 млн. лева инвестиция се очаква туризмът да възстанови нивата от 2019 г.
Създаването на публично-частни партньорства между бизнеса и черноморските общини за рекламиране на страната в чужбина единодушно бе наречено "революционно" от туристическия бранш. Това е и най-забележителното според работещите в туризма постижение на екипа на Зарица Динкова и само то е достатъчно, за да настояват тя да остане на поста си и след ротацията. Това показа анкета на "24 часа" сред бранша.
„Това е абсолютна революция, защото досега тези средства потъваха в пясъка. А тя с едни 5 млн. лв., към които частните партньори – авиокомпании, туроператори, летища, добавиха още толкова пари, успя да промотира България, и то по един нов, съвременен начин", коментира Венцислав Танчев, един от основателите на Асоциацията на агенциите за входящ туризъм и представител на няколко големи немски туроператора за България.
По същия повод шефът на "Албена" Красимир Станев каза, че за първи път от много години му се случва чужди партньори да му се обаждат и да го питат какво става, че България се рекламира толкова усилено.
„Аз самият съм изненадан, да не говорим, че става дума за партньори от скандинавските страни, а това е един важен за нас пазар", обясни Станев. Добави, че оставането на Зарица Динкова на поста би доказало, че политиците мислят за устойчивостта на политиките, които провеждат.
„Крайно време е политиците да разберат, че съществува и хоризонт, по-далечен от 6-8 месеца. Ние, туроператорите, имаме много добър диалог с министерството. Фактът, че Динкова не идва от бранша, няма никакво значение. Това е едно политическо решение, ние сме го приели, сега очакваме да видим политика, която се осъществява поне 1-2 години, иначе няма да има никаква устойчивост", коментира и Даниела Стоева, член на управителния съвет на Асоциацията на турепораторите и туристическите агенции в България. Тя също оценява високо директното отпускане на пари за реклама на общините и очаква това да продължи и с общини от други райони на страната.
Шефът на Съюза на туристическата индустрия в Банско Малин Бистрин също смята, че средствата за реклама трябва да се отпускат на съдружия между общините и частния бизнес, който е заинтересован от докарването на туристи. Тя върви в правилната посока, въпросът е сега да се постигне устойчивост", коментира Бистрин. И се похвали, че от сряда по CNN Turk тръгва излъчването на реклама за Банско по 5 пъти на ден, като уговорката е в прогнозата за времето в централната емисия новини да се споменава и времето в Банско. Това е направено с усилията на местния туристически бизнес.
„Тези 5 млн. лв. ще се окажат най-смислената инвестиция, направена в България напоследък. Видя се, че и с малко пари, но с повечко мисъл стават нещата и според мен ние през 2024 г. с тази реклама ще възстановим туризма на нивата от 2019 г. В началото браншът сякаш подцени Зарица Динкова, но тя се оказа удивително комуникативен и дипломатичен човек", обобщи Румен Драганов, изпълнителен директор на Института за оценки и анализи в туризма.